Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-06-19 22:00

Rosjanie stawiają na lokalne serwisy

Na Ukrainie i Białorusi rządzi Google, a w Rosji Yandex. Lokalne serwisy Grupy Allegro stanowią konkurencję dla amerykańskich serwisów e-commerce – wynika z raportu „Online Landscape: Russian Speaking Markets”, który właśnie opublikowała firma Gemius.

Podczas gdy w Rosji podstawowym narzędziem do wyszukiwania w sieci jest Yandex, lokalny lider (korzysta z niego 84 proc. internautów z Rosji), na Ukrainie i Białorusi to Google jest najczęściej odwiedzaną stroną www (z zasięgiem 66 proc. na Ukrainie i 62 proc. na Białorusi).

Popularnością cieszą się także lokalne serwisy społecznościowe. Przede wszystkim VKontakte, trzecia najpopularniejsza strona www na Białorusi (korzysta z niej 54 proc. internautów), w Rosji (68 proc.) i na Ukrainie (58 proc.), oraz Odnoklassniki. Z tego drugiego korzysta 54 proc. użytkowników sieci z Rosji, 30 proc. z Białorusi, 29 proc. z Ukrainy i 23 proc. z Kazachstanu. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych stron www na Ukrainie i w Rosji jest także Facebook (odpowiednio na 7 pozycji z zasięgiem równym 31 proc. i na 10 miejscu z zasięgiem na poziomie 28 proc.).

W Rosji podstawowym narzędziem do wyszukiwania w sieci jest Yandex, lokalny lider (korzysta z niego 84 proc. internautów z Rosji), natomiast na Ukrainie i Białorusi to Google jest najczęściej odwiedzaną stroną WWW (z zasięgiem 66 proc. na Ukrainie i 62 proc. na Białorusi).

W analizowanych krajach wrosło także zainteresowanie zakupami internetowymi. Rosnący rynek to szansa dla doświadczonych marek, w tym także dla Grupy Allegro. Na białoruskiej liście dziesięciu witryn, o największym przyroście użytkowników (w okresie grudzień 2012 do grudnia 2013) znalazły się aż dwa należące do niej serwisy – na 8 miejscu deal.by (wzrost o 15 proc.), a na 9 miejscu slando.by (wzrost o 29 proc.).

Te i inne wnioski zawarto w raporcie opisującym charakterystykę rynku internetowego na Białorusi, w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. pt. „Online Landscape: Russian Speaking Markets”. Pełny raport w języku angielskim znajduje się tu. W raporcie uwzględniono dane z grudnia 2013 roku.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

handel