Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-10-05 22:00

Rosjanki odwiedzają e-sklepy, a Rosjanie strony militarne

Rosjan przyciągają tematy militarne, a Rosjanki wolą robić zakupy w sieci. Gemius sprawdził, które strony rosyjskojęzycznej części internetu, nazywanego runetem, są skrojone na miarę mężczyzn, a które trafiają w gust i potrzeby kobiet.

Dane z czerwca 2014 roku pokazują, że w Rosji strony WWW przegląda 70 mln dorosłych osób. Wśród użytkowników sieci przeważają kobiety, których jest 37,6 mln, czyli o ponad 5 mln więcej niż mężczyzn (32,5 mln). Internet jak w soczewce odzwierciedla aktualne zainteresowania osób, które z niego korzystają i pokazuje, jakimi wydarzeniami żyją. Które strony internetowe przyciągają głównie kobiety, a które niemal wyłącznie mężczyzn?

Mężczyźni najchętniej czytają o sprawach militarnych

Jak wynika z danych firmy Gemius, która monitoruje rosyjską sieć, mężczyźni preferują strony internetowe dotyczące tematyki militarnej, freelancingu oraz samochodów.

W czerwcu 2014 roku najbardziej przyciągały ich strony: wersja online magazynu o tematyce wojskowej „Voyennoye obozreniye” Topwar.ru (89 proc. jej użytkowników to mężczyźni), platforma dla freelancerów pośrednicząca między zleceniodawcami a zleceniobiorcami Freelansim.ru oraz strona WWW dotycząca motoryzacji Cartimes.ru (po 86 proc.).

Powody, dla których mężczyźni w Rosji bardziej niż kobiety interesują się stronami internetowymi poświęconymi tematyce wojennej wyjaśnia Jadwiga Rogoża, analityczka Ośrodka Studiów Wschodnich zajmująca się tematyką rosyjską: – Od kilku miesięcy Rosja de facto prowadzi działania militarne na Ukrainie, a jednostronna i agresywna narracja medialna podsyca społeczne zaangażowanie w tematykę wojenną, co dotyczy w pierwszej kolejności męskiej części populacji – wyjaśnia.

Mężczyźni w Rosji chętnie odwiedzają też strony WWW, na których można znaleźć między innymi newsy, aktualności ze świata sportu, informacje finansowe i nowinki technologiczne

Rok wcześniej (czerwiec 2013 roku) do najbardziej męskich stron runetu zaliczały się: wersja online magazynu popularnonaukowego „Populyarnaya Mekhanika” Popmech.ru (83 proc. użytkowników to mężczyźni), serwis motoryzacyjny Exist.ru (83 proc.) oraz serwis dla amatorów polowania i wędkarstwa Ohotniki.ru (81 proc.).

Kobiety chętnie robią zakupy online

W czerwcu 2014 roku kobietę można było najłatwiej spotkać na stronach: serwis Funduszu Emerytalnego Federacji Rosyjskiej Pfrf.ru (88 proc. użytkowników to kobiety), platforma sklepu odzieżowego Bonprix.ru (85 proc.) oraz strona WWW sklepu z odzieżą dla dzieci i kobiet w ciąży Mamsy.ru (84 proc.).

Skąd takie zainteresowanie stroną Funduszu Emerytalnego Federacji Rosyjskiej wśród kobiet? Jadwiga Rogoża tłumaczy, że to Rosjanki są głównymi strażniczkami życia rodzinnego i domowych finansów. – Wzmożone zainteresowanie kobiet stroną funduszu emerytalnego może wynikać z faktu, że w ostatnich miesiącach fundusz ten i rosyjski rząd dokonywały manipulacji ze składkami emerytalnymi. Początkowo informowano o czasowym zamrożeniu składek na tzw. II filar, a następnie o przekazaniu tych składek za rok 2013 na potrzeby anektowanego w marcu 2014 roku Krymu – dodaje analityczka.

Rosjanki są również zainteresowane stronami internetowymi, które są powiązane z tematyką macierzyństwa, zakupów, stylem życia, samokształceniem, edukacją i rozrywką.

W analogicznym okresie rok wcześniej (czerwiec 2013 roku) najbardziej kobiecą stroną runetu był sklep online Yves-rocher.ru (88 proc. użytkowników to kobiety). Kolejne miejsca należały do sklepu internetowego Bonprix.ru (87 proc.) oraz platformy zawierającej zbiór materiałów dydaktycznych Alleng.ru (79 proc.).

Dane pochodzą z firmy Gemius, która monitoruje internet w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Rosja

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.