Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-03-22 09:00

Jak wygląda rynek reklamy wideo online w Rumunii?

Jak wygląda rynek reklamy wideo online w Rumunii?

W rumuńskim internecie najwięcej emisji reklam wideo ma miejsce na Facebooku i na YouTube. Z analizy firmy Gemius wynika, że spoty reklamujące produkty pielęgnacyjne i higieny osobistej były wyświetlane najczęściej – w ciągu kwartału miały niemal 114 mln odsłon.

Firma Gemius przeanalizowała, jakie branże i marki były najczęściej reklamowane w formie wideo online w rumuńskim internecie w czwartym kwartale 2016 roku. Przyjrzano się także, w serwisach których wydawców wyświetliło się najwięcej spotów. Rekord zasięgu należy do Facebook.com: w październiku reklamy wideo oglądało tam 4,4 mln realnych użytkowników, czyli 60,2 proc. rumuńskich internautów (źródło: gemiusAdReal). W analizie uwzględniono osoby w wieku 14-74 lata łączące się z siecią przy pomocy laptopów i komputerów stacjonarnych.

Facebook, YouTube i… długo nic

Pod względem liczby wyświetleń spotów reklamowych online serwisy Facebook i YouTube są poza zasięgiem innych wydawców. W analizowanym okresie na popularnym portalu społecznościowym miało miejsce 319 mln emisji, a w serwisie wideo należącym do Google 284 mln. Kolejne miejsce w zestawieniu wydawców zajmuje Pro TV (35 mln).

Kosmetyki, jedzenie i rozrywka

TOP5 branż, których reklamy wideo wyświetlały się w sieci najczęściej, otwiera sektor produktów pielęgnacyjnych i higieny osobistej. W ciągu kwartału pojawiły się one na ekranach rumuńskich komputerów 114 mln razy. W najlepszym dla tej branży miesiącu, listopadzie, wyświetliły się one 4,1 mln użytkownikom sieci, co oznacza, że miała z nimi styczność ponad połowa internautów korzystających z laptopów i komputerów stacjonarnych (55,7 proc.). Kolejne miejsca w rankingu najczęściej emitowanych spotów przypadły branżom: spożywczej (96 mln wyświetleń) oraz związanej z rozrywką (94 mln).

Nurofen najczęściej wyświetlaną marką

Do wyniku branży farmaceutycznej przyłożyła się duża liczba emisji spotów reklamowych online Nurofenu. Spoty promujące ten lek przeciwbólowy wyświetliły się Rumunom 19,1 mln razy. W analizowanym kwartale w sieci były też bardzo widoczne kreacje dwóch firm techniczno-budowlanych: reklamy wideo Romstal doczekały się 14,8 mln emisji, a Engie 14,4 mln. Spoty YouTube zostały wyświetlone 13,4 mln razy, głównie w formie autopromocji. TOP5 marek zamyka gra League of Angels 2, której reklamy wideo zostały wyemitowane 12,8 mln razy.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Kraj

Rumunia