Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-07-28 10:00

Rumunia: słodkie lato w reklamie wideo online branży spożywczej

Rumunia: słodkie lato w reklamie wideo online branży spożywczej

Najczęściej emitowanymi w czerwcu 2017 roku spotami reklamowymi w branży spożywczej w Rumunii były kreacje marek Kinder i Milka, a najwyższe miejsce w rankingu wydawców zajął Youtube.com.

W czerwcu 2017 roku w rumuńskiej sieci spoty marek z branży spożywczej były emitowane ponad 22,5 mln razy i natknął się na nie niemal co drugi internauta w kraju (49 proc.) korzystający z sieci za pomocą komputera osobistego lub laptopa (źródło: gemiusAdReal).

Słodko na czele zestawienia

Pierwsze i drugie miejsce w zestawieniu najbardziej aktywnych reklamodawców branży spożywczej zajmują globalne marki słodyczy Kinder i Milka. Spoty pierwszej z nich wyświetlano 4,2 mln razy i trafiły one do jednej piątej internautów (20 proc.). Natomiast reklamy wideo online produktów spod znaku fioletowej krowy trafiły do niemal o połowę mniejszego audytorium (11 proc. użytkowników sieci przy 1,7 mln wyświetleń). Na trzecim miejscu zestawienia TOP3 reklamodawców z analizowanej branży uplasował się lokalny producent wędlin Cris-Tim, którego kreacje wyświetlano 1,4 mln razy, a natknęło się na nie 9 proc. użytkowników sieci w grupie objętej badaniem w Rumunii.

Google wyprzedza resztę wydawców

Prawie co trzecia emisja spotu marek z branży spożywczej w Rumunii odbywała się za pośrednictwem Youtube.com (9,8 mln emisji docierających do 27 proc. internautów). Facebook.com, będący drugim serwisem w rankingu, zanotował 5,1 mln odtworzeń, które trafiły do 16 proc. internautów. Trzecie miejsce w zestawieniu TOP3 wydawców zajęła Grupa Mediafax. Na należących do niej stronach WWW emitowano 1,8 mln spotów o zasięgu 7 proc. ogółu użytkowników sieci.


Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród rumuńskich internautów w wieku 14–74 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

FMCG, media, reklama

Kraj

Rumunia