Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-07-24 07:30

Rumunia: top5 serwisów społecznościowych

Rumunia: top5 serwisów społecznościowych

Serwisy społecznościowe są istotnym polem aktywności internautów w Rumunii. Pięć najpopularniejszych serwisów tego typu odwiedzało w maju 2017 roku około 80,5 proc. wszystkich użytkowników internetu w tym kraju. Gemius zbadał kto i z jakich serwisów korzysta najczęściej.

Numerem jeden wśród serwisów społecznościowych w Rumunii jest Facebook.com. W maju korzystało z niego ponad 5,5 mln osób, co stanowi niemal 79,8 proc. internautów w kraju (źródło: gemiusAudience). Serwis Marka Zuckerberga chętniej odwiedzany jest przez mężczyzn, którzy stanowią 51,1 proc. użytkowników, podczas gdy kobiety to 48,8 proc. Biorąc pod uwagę poziom wykształcenia, na Facebook.com najchętniej zaglądają osoby z wykształceniem średnim – 38,1 proc. odwiedzających serwis. Większą popularnością serwis cieszy się również wśród mieszkańców miast – 64,3 proc. użytkowników.

Obraz wart tysiąc słów

Drugie i trzecie miejsce pod względem popularności mediów społecznościowych w Rumunii zajmują Pinterest.com i Instagram.com, odwiedzane w maju przez odpowiednio 724,4 tys. użytkowników sieci (10,5 proc. rumuńskich internautów) i 660,7 tys. (9,5 proc). Co ciekawe, oba te serwisy cieszą się największą popularnością wśród tych samych grup internautów. Mieszkańcy miast stanowią 75,0 proc. odwiedzających Instagram.com i 61,5 proc. zaglądających na Pinterest.com. Dane o płci użytkowników potwierdzają, że chętniej na te strony WWW zaglądają panowie. Na Instagram.com mężczyźni stanowili w maju 51,5 proc. użytkowników, a na Pinterest.com 50,6 proc. Biorąc pod uwagę poziom edukacji internautów, oba serwisy są najchętniej odwiedzane przez osoby z wykształceniem średnim – odpowiednio 44,6 i 29,6 proc.

Profesjonalnie i na temat

Ranking pięciu najpopularniejszych mediów społecznościowych w Rumunii zamykają Linkedin.com i Twitter.com. Utrzymywaniem relacji profesjonalnych i ćwierkaniem zainteresowanych było w maju odpowiednio 644 tys. (9,2 proc. internautów) i 582 tys. (8,4 proc.) użytkowników rumuńskiej sieci. Najliczniej reprezentowaną grupą osób odwiedzających te serwisy są mieszkańcy miast. Na Linkedin.com stanowią 82,7 proc. użytkowników serwisu, na Twitter.com to 66 proc. Oba serwisy są także wyraźnie bardziej preferowane przez panów. Mężczyźni stanowili w maju 59,7 proc. odwiedzających Linkedin.com i 62,4 proc. odwiedzających Twitter.com.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Kraj

Rumunia