Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-04-23 09:00

Rynek reklamy internetowej w Europie Środkowej i Wschodniej

Rynek reklamy internetowej w Europie Środkowej i Wschodniej

Jakie formaty reklam online były najbardziej popularne wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej? Na jakich urządzeniach internauci mogli obejrzeć najwięcej kreacji? Sprawdź najnowszą odsłonę raportu gemiusAdMonitor i dowiedz się więcej na temat trendów w reklamie online w wybranych krajach europejskich. 

Najnowszy raport gemiusAdMonitor jest już dostępny. To cyklicznie wychodzący zbiór szczegółowych danych na temat rynku reklamy internetowej w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Polska, Rumunia, Słowacja, Turcja i Ukraina). Raport przedstawia dane dotyczące efektywności poszczególnych formatów reklamy online, takie jak: udział odsłon na poszczególnych urządzeniach, wskaźnik widoczności (viewability) czy współczynnik klikalności kreacji w podziale na poszczególne branże reklamowe, czyli CTR. Raport gemiusAdMonitor odpowiada również na pytanie: jak wygląda profil demograficzny odbiorców reklam w badanych krajach? Najnowsze dane za drugie półrocze 2017 r. dostępne są pod adresem www.admonitor.gemius.com.

Kreacje rich media czy standardowe banery?

Kampanie reklamowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej powstawały głównie na podstawie standardowych formatów reklamowych – średnio 81 proc. kampanii internetowych we wszystkich analizowanych krajach wykorzystywało banery. Największy udział tego formatu odnotowano na rynku estońskim (92 proc.), natomiast w Polsce odsetek ten był najniższy i wynosił 64 proc.

Polscy reklamodawcy znacznie częściej niż marketerzy z innych krajów wykorzystywali w kampaniach kreacje typu rich media – zostały one użyte w prawie połowie wyemitowanych kampanii (46 proc.). Rynkiem, który najczęściej korzystał z kreacji typu rich media, była Ukraina (56 proc.), natomiast na Łowie była to najmniej popularna forma reklamowa (14 proc.). We wszystkich analizowanych krajach formaty rich media cieszyły się mniejszą popularnością niż standardowe banery. Średnio zostały one użyte w 33 proc. wszystkich kampanii reklamowych.

Na jakich urządzeniach wyświetlane były kampanie online?

Spośród 13 badanych krajów największy udział wyświetleń reklam na komputerach stacjonarnych i laptopach odnotowano na Litwie (83,7 proc.) i w Estonii (80,5 proc.). W Polsce odsetek ten wyniósł 65,7 proc. Krajem o najwyższym udziale wyświetleń na smartfonach okazała się Rumunia z wynikiem 43,9 proc. Na rynku polskim odsetek ten był niższy o 13,3 proc. i wyniósł 30,6 proc. Najmniejszy udział odsłon reklamowych na smartfonach odnotowała Litwa – 8,6 proc.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

reklama