Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-04-08 06:40

Rynek reklamy online w marcu

T-mobile, adidas i Allianz to najczęściej wyświetlane kampanie wideo online minionego miesiąca. Facebook, YouTube i Grupa TVN to z kolei wydawcy, na stronach których najczęściej emitowano spoty wideo – wynika z danych Gemiusa.

Analiza na podstawie badania gemiusAdReal obejmuje kampanie wielkanocne, wiosenne kolekcje i wiosenne ramówki. Zobacz co wynika z raportu Gemiusa.

Marzec miesiącem kampanii sezonowych

Wczesny w tym roku termin świąt wielkanocnych oznaczał, że przez cały miesiąc oglądaliśmy kampanie świąteczne − rządziły spoty majonezu (Majonez Kielecki), żurku (Krakus, Winiary) i czekoladowych króliczków lub jajek (Lindt i Milka). Między innymi dzięki temu branża spożywcza otwiera marcowy ranking, choć oczywiście przyczyniły się do tego także płatki śniadaniowe Nestle (Lion, Fitness, Cini Mini).

Wiosna w branży handlowej

Zdecydowane ocieplenie sprawiło, że bardzo intensywną kampanię pod koniec marca rozpoczęło Oponeo.pl zachęcając do zmiany opon na letnie. Poza tym, Ikea namawiała do wiosennych porządków, a Zalando − do zmiany garderoby. Skoro już jesteśmy przy modzie − nie dało się nie zauważyć marcowych działań adidasa, którego reklamy wideo online były jednymi z najchętniej oglądanych (potwierdza ranking Gemiusa www.adreal.gemius.com) − mimo, że cała branża odzieżowa zamyka pierwszą dziesiątkę, to adidas jest na drugim miejscu, gdy spojrzymy na ranking marek.

Wiosenne ramówki

Wraz ze zmianą pory roku wydawcy rozpoczęli promocję swoich wiosennych ramówek. Liderem był w marcu TVN, kolejno MTV i Grupa Onet, która promowała swoją ramówkę w stylu wydawców telewizyjnych. Cała trójka wykorzystywała poza własną powierzchnią również wideo na Facebooku. W branży związanej z mediami, która zamyka pierwszą trójkę znajdziemy także Grupę Google (promocja 10−lecia YouTube’a) czy filmy promowane przez United International Pictures.

W marcu aktywne były również branże: rozrywkowa (zdominowana przez gry), związana z kosmetykami i higieną osobistą (z dużymi kampaniami Head&Shoulders i Blend-a-med), telekomunikacyjna (zdominowana przez T-mobile), motoryzacyjna (Renault, Mazda i Citroen), farmaceutyczna (z dominującą kampanią Manti Fresh), finansowa (z bardzo intensywną kampanią Allianz).

Reklamy wideo online z zasięgiem na poziomie 79 proc.

Według badania gemiusAdReal w marcu na komputerach osobistych odnotowano w Polsce 1 521 059 727 emisji reklam wideo online, które dotarły do 19 208 994 użytkowników internetu. – Zasięg kampanii reklamowych online wśród polskich użytkowników sieci to blisko 79 proc., a wśród internautów korzystających z komputerów osobistych to nawet 87 proc. – dodaje Marta Sułkiewicz, odpowiedzialna za rozwój badania gemiusAdReal. − Co z pozostałymi procentami? Narzędzie AdReal pokazuje kampanie rzeczywiście wyemitowane użytkownikom. Oznacza to, że jeśli użytkownik miał np. włączonego adblocka, reklama mu się nie wyświetliła. Co prawda, internauci mogą również korzystać ze stron WWW, na których nie są emitowane żadne filmy,jednak z pewnością blokowanie reklam ma znaczący wpływ na zasięg – komentuje Sułkiewicz.

Wideo online na tle rynku reklamy internetowej

− Pamiętajmy, że tej chwili w badaniu gemiusAdReal zliczamy rozpoczęcie emisji materiałów wideo − w ujęciu łączonym In-Stream, In-Display i Social Video − mówi Sułkiewicz. − Już w najbliższych miesiącach klienci, którzy wykupią dostęp do badania będą mieli także informacje dotyczące czasów odtworzeń spotów wideo (Video Completion Rate) i możliwość wyodrębnienia poszczególnych rodzajów reklam wideo − dodaje Sułkiewicz. W tej chwili badanie gemiusAdReal jest udostępnione klientom Gemiusa do testów, które trwają do 8 kwietnia 2016.

− Równolegle z poszerzaniem poziomu szczegółowości raportów wideo, będziemy udostępniać dane dotyczące rynku reklam Display, Search czy Social. Na razie, pokazując skalę możemy zdradzić, że co miesiąc do systemu kategoryzacji AdReal trafia 2,7 miliona kreacji nie zawierających materiałów wideo i około 30 tys. filmów reklamowych – tłumaczy Sułkiewicz, ekspert Gemiusa.

gemiusAdReal

Badanie jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

reklama

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.