Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-07 23:00

Rynek wydawców: podsumowanie 2014 roku - Michał Włodarczyk

Rynek wydawców: podsumowanie 2014 roku - Michał Włodarczyk

Jaki był 2014 rok na polskim rynku internetowym, co może się wydarzyć w nadchodzących 12 miesiącach? O tym Michał Włodarczyk, head of publishers & ad networks team w Gemiusie.

Wydarzenie roku

Przejęcie Grupy WP przez o2. Duża transakcja, wprowadzająca zauważalne zmiany dla użytkowników obu portali oraz w rankingu top10 - zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie.

Sukces roku

Rozwój reklamy internetowej – wydawcy przyłożyli większą wagę do segmentacji i analizy zachowań swoich użytkowników, dzięki czemu coraz częściej oferują możliwość bardzo precyzyjnego dotarcia z przekazem reklamowym do odpowiedniego odbiorcy. Dodatkowo, zaczęliśmy wreszcie sprawdzać czy użytkownicy mieli szansę zobaczyć naszą reklamę za pomocą rozwiązań badających odsetek odsłon reklam „w polu widzenia” ekranu użytkownika. Obie te rzeczy do duży krok do przodu dla całej branży.

Porażka roku

AdBlock – liczba jego użytkowników rośnie, a rynkowi nadal nie udało na razie skutecznie wpłynąć na spadek jego popularności. Mam nadzieję, że w 2015 roku uda się znaleźć sposób na rozwiązanie tego problemu.

Człowiek roku

Jacek Świderski – od kilkunastu miesięcy buduje internetowe imperium, cały czas dokładając do niego kolejne zdobycze z różnych kategorii tematycznych.

Trend roku 2014

Rok 2014 upłynął pod znakiem konsolidacji wydawców. Nic dodać, nic ująć.

Prognoza na 2015

Wzrost wydatków reklamę wideo i mobile oraz dalsza konsolidacja wśród wydawców skutkująca kolejnymi znacznymi zmianami w rankingu Top 10.

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media

Kraj

Polska

Autor:

Michał Włodarczyk

Dyrektor sprzedaży

W Gemiusie zajmuje stanowisko dyrektora sprzedaży. Zarządza zespołami doradzającymi największym polskim wydawcom, reklamodawcom, sieciom reklamowym oraz firmom z branży e-commerce we wszystkich aspektach ich internetowej działalności.

W latach 2015-2017 pełnił funkcję Head of Publishers, Ad networks, E-commerce & Advertisers Teams. W 2014 pracował jako Head of Publishers & Ad networks Team a w 2012-2013 roku na stanowisku Key Account Managera. Wcześniej przez dwa lata zdobywał wiedzę w zakresie reklamy internetowej w AdOcean, firmie rozwijającej narzędzia adserverowe umożliwiające zarządzanie emisją reklam w internecie.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.