Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-06-21 14:30

Taki sam czas na stronach WWW z nowymi technologiami dla pań i panów

Taki sam czas na stronach WWW z nowymi technologiami dla pań i panów

Okazuje się, że w maju 2018 roku na stronach WWW związanymi z nowymi technologiami płeć piękna spędzała prawie tyle samo czasu co panowie. Sprawdź ciekawostki o polskich internautach, które przygotowała firma Gemius.

Z danych wynika, że w maju bieżącego roku serwisy poświęcone nowym technologiom średnio dziennie odwiedziło 4,6 proc. internautek (źródło: badanie Gemius/PBI, maj 2018). Natomiast panowie, którzy zajrzeli na strony WWW o tej tematyce stanowili dwukrotnie większą grupę ꟷ 9,2 proc. Mimo, że pań, które przeglądały treści związane z nowymi technologiami było mniej, to spędzały one w tych serwisach prawie tyle samo czasu co panowie (kolejno 4 min i 4 sek. oraz 4 min i 10 sek.).

 

Przedostatni tydzień maja na szukanie pracy

Analiza danych pochodzących z kwietnia i maja 2018 roku wskazuje na stopniowy wzrost popularności serwisów związanych z pracą. Rekordowym tygodniem pod względem liczby internautów, którzy odwiedzili strony WWW z tej kategorii był czas między 21-27 maja, kiedy średnio dziennie treści te przeglądało nieco ponad 6 proc. użytkowników sieci. Natomiast spadek popularności omawianych serwisów zaobserwowano w długi weekend majowy oraz w ostatnim tygodniu miesiąca, co może być spowodowane dniem wolnym z okazji Bożego Ciała.

Mobilne weekendy

W dni wolne Polacy chętniej korzystają ze smartfonów i tabletów, niż w dni robocze. W maju bieżącego roku wypadły dwa długie weekendy, podczas których odsetek internautów, łączących się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych przekraczał 40 proc. Dla porównania, w dni powszednie średni odsetek takich użytkowników wynosi 35 proc.

Internauci w maju

W maju z internetu korzystało 27,4 mln Polaków (13,4 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53,6 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędził w sieci 2 godz. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby użytkowników dniem miesiąca był poniedziałek, 7 maja (23,4 mln), zaś najmniej Polaków korzystało z internetu w sobotę, 19 maja (21,7 mln). Za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,4 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln użytkowników posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln surfowało po stronach WWW za pomocą tabletów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska