Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-05-15 07:53

Top10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Jest nam niemiernie miło oznajmić start nowego cyklu Gemiusa i Brief.pl, w którym będziemy prezentować przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy Wam trendy na tureckim rynku internetowym.

Co miesiąc wspólnie z Brief.pl będziemy pokazywać dane na temat rynku internetowego w różnych krajach, które mogą stać się polem ekspansji polskich firm. Od razu zaznaczamy, nie będą to Stany Zjednoczone. Będziemy wskazywać trendy na rynkach znajdujących się zdecydowanie bliżej Polski, częściowo przez polskie firmy spenetrowanych i takich, które są dla rodzimych przedsiębiorców atrakcyjne, z takich względów jak nasycenie rynku, otoczenie gospodarcze czy dynamika rozwoju rynku.

Co to za kraje konkretnie? Białoruś, Rosja, Rumunia, Turcja, Ukraina i Węgry.

Będziemy pokazywać różne wskaźniki - TOP10 stron z największym odsetkiem użytkowniczek, TOP10 stron z największym udziałem najmłodszych użytkowników czy TOP 10 najszybciej rosnących stron internetowych w danym kraju.

Startując z tym cyklem chcemy dać polskim przedsiębiorcom wiedzę na temat tego, czego mogą spodziewać się po zagranicznych rynkach. Chcemy pomóc im budować międzynarodowe firmy.

Najszybciej rosnącą stroną w tureckim internecie jest platforma Web.tv. Jak sama nazwa wskazuje, to miejsce, w którym można oglądać i publikować materiały wideo. Większość materiał dostępnych w tym serwisie to krótkie, rozrywkowe filmiki. Na web.tv są aktywni „zwyczajni” internauci, ale także największe marki, np. Victoria’s Secret.

Na drugim miejscu znalazł się globalny gracz z branży e-commerce, czyli Alibaba. Serwis Alibaba.com jest swoistym odpowiednikiem naszego Allegro - to platforma aukcyjna. Po zeszłorocznym debiucie giełdowym chińskiej firmy, jej pozycja rośnie na całym świecie. Widać to w Turcji, ale także w Polsce. Jak wynika z danych Gemiusa, serwis Aliexpress.com, który należy do Alibaby, zyskał w Polsce prawie 1,85 mln użytkowników w okresie od lutego 2014 r. do lutego 2015 r. Rok do roku serwis ten w Polsce urósł o 919 proc.

Na trzecim miejscu natomiast trafiła platforma Armut.com. To platforma ekonomii współdzielonej, która łączy osoby, które poszukują kogoś kto wykona dla nich określoną usługę z usługodawcami. Serwis chwali się, że współpracuje obecnie z 50 tys. profesjonalistów. Dzięki Armut.com można wynająć sprzątaczkę, ale także znaleźć nauczyciela języka obcego.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak dużym rynku jak turecki. Oczywiście, nie jest to najłatwiejszy z rynków, ale polskie firmy już dostrzegły jego potencjał. Jedną z nich jest chociażby Znany Lekarz, który od kilku lat buduje tam pozycję lidera w swoim segmencie.

Materiał ukazał się na stronie magazynu Brief.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

dane

Branża

reklama

Kraj

Turcja