Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-02-11 08:56

Trzy czwarte internautów na Facebooku

Nie słabnie popularność Facebooka w Polsce. Obecnie odwiedza go ponad trzy czwarte użytkowników sieci. W 2007 roku na stronę Facebook.com wchodził zaledwie co setny internauta. Sprawdź, jak w naszym kraju rosło zainteresowanie tym popularnym serwisem społecznościowym.

Facebook powstał 4 lutego 2004 roku. Z okazji jedenastych urodzin tego serwisu firma Gemius sprawdziła, jak na przestrzeni lat rosła jego popularność wśród polskich internautów. Analiza objęła dane z okresu maj 2007[1]–listopad 2014 roku.

Okazało się, że:

  • Obecnie (listopad 2014 rok) z Facebooka korzysta ponad trzy czwarte użytkowników sieci (78,6 proc.), czyli 16,85 mln.
  • W maju 2007 roku  stronę Facebook.com odwiedziło 30 tys. użytkowników sieci (0,2 proc.). Przez kolejny rok zasięg serwisu wzrósł ponad sześciokrotnie (do 1,3 proc.).
  • Popularność Facebooka w Polsce najbardziej zwiększyła się w latach 2007–2010. W 2007 roku odwiedzał go co setny internauta (0,7 proc.), a trzy lata później czterech na dziesięciu użytkowników sieci (39 proc.).

Kapitałem są użytkownicy

Według Krzysztofa Majkowskiego, doradcy biznesowego firmy Gemius, Facebook to serwis, którego najważniejszym kapitałem są użytkownicy. W krajach rozwiniętych trudno mu będzie zwiększyć ich liczbę, jednak potencjał do wzrostu istnieje w krajach rozwijających się oraz na rynkach zdominowanych przez rodzime rozwiązania, jak choćby w Rosji.

Czy wobec zmieniających się warunków otoczenia ekonomicznego Facebook w najbliższych latach pozostanie w obecnej formie, która przecież zapewnia mu bardzo dobrą kondycję finansową? Ekspert odpowiada: – Moim zdaniem nie. Będzie ewoluował, aby zatrzymać użytkowników, zmniejszyć chaos informacyjny i dostosować się do zmieniających się wymagań rynku i konsumentów. Stąd też kluczowe w najbliższym czasie będzie dbanie o zadowolenie użytkowników i rozwijanie rozwiązań, które będą im ułatwiać życie i zachęcą do pozostania w serwisie.

Krzysztof Majkowski uważa też, że w coraz bardziej mobilnym świecie popularny serwis społecznościowy będzie też niewątpliwie coraz bardziej atrakcyjnym partnerem dla reklamodawców.  Dlaczego? – Z jednej strony ze względu na integrację z rozwiązaniami mobilnymi i to, że już posiada on gotowe rozwiązania, które pomagają przedstawiać treści użytkownikom zainteresowanym specyficznym tematem. Z drugiej strony Facebook Atlas umożliwi jeszcze lepsze dopasowanie reklam do preferencji użytkownika i, co najważniejsze dla reklamodawców, pozwoli dopasować treść do konkretnej, rzeczywistej osoby mającej konto w serwisie – wyjaśnia doradca biznesowy firmy Gemius.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.


[1] Badanie Megapanel PBI/Gemius jest prowadzone w sposób ciągły i obejmuje wszystkie strony internetowe w Polsce. Jednak aby dane o użytkownikach określonej strony WWW zostały opublikowane, musi ją odwiedzić wystarczająca liczba badanych internautów (co najmniej 45 w analizowanym miesiącu). To wymaganie metodologiczne strona Facebook.com po raz pierwszy spełniła w maju 2007 roku.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Polska

Komentarz:

Krzysztof Majkowski

szef zespołu Gemius Consulting

Specjalizuje się w tematyce mediów społecznościowych i badań marketingowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży badawczej, pracował wcześniej między innymi w firmach takich jak NM Incite (a Nielsen/McKinsey company), Nielsen, Nielsen BASES i Ipsos. Ekspert w zakresie nowych technologii oraz badań konsumenckich. Realizował projekty konsultingowe i badawcze pracując w Polsce a także w Wielkiej Brytanii. 

W firmie Gemius jako szef zespołu Gemius Consulting, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych. 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.