Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-07-30 09:30

Ubrania i książki – te produkty Polacy kupują w sieci

Ubrania i książki – te produkty Polacy kupują w sieci

Odzież i akcesoria to produkty, które e-konsumenci wybierają najczęściej. Co jeszcze kupują w sieci?

Zamknij

Sukces

Link do raportu e-commerce zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu kilku minut .

Kompendium wiedzy o polskim rynku e-commerce - pobierz za darmo!

  • *
     

Według raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, ubrania i dodatki to w e-sklepach najchętniej wybierane produkty. Jak pokazują badania, odzież i akcesoria w sieci kupuje 64 proc. badanych. Polacy sięgają do e-sklepów również po książki, płyty i filmy (54 proc.) oraz bilety do kina i teatru (51 proc.).

Ubrania z zagranicy

E-konsumenci zapytani o to, jakie produkty kupują w zagranicznych sklepach internetowych, wskazali, podobnie jak w przypadku polskich e-sklepów, na odzież i akcesoria (52 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się kosmetyki i perfumy (32 proc.) oraz książki i filmy (28 proc.). Inaczej wyglądał ten ranking jeszcze rok temu. W 2017 roku najpopularniejszymi produktami kupowanymi w zagranicznych e-sklepach były odzież, gry komputerowe i obuwie (odpowiednio 38 proc., 28 proc. oraz 23 proc.).

Plany zakupowe Polaków

Z raportu wynika, że 37 proc. kupujących w sieci deklaruje, że planuje zakup produktów i usług związanych z podróżami i rezerwacjami. Dlaczego plany nie pokrywają się z rzeczywistymi wyborami produktów? Być może decyzje o zakupie odzieży i akcesoriów podejmowane są pod wpływem impulsu, stąd ankietowani nie wskazywali tej kategorii w intencjach zakupowych. Taki sam odsetek e-konsumentów wskazał, że zamierza kupić w sieci książki, płyty i filmy oraz bilety do kina i teatru (31 proc.).

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Polska