Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-09-27 13:00

Ukraina: jedna trzecia reklam wideo marek handlowych na YouTubie

Ukraina: jedna trzecia reklam wideo marek handlowych na YouTubie

W sierpniu reklamy wideo online marek z branży handlowej wyświetlano na Ukrainie 136 mln razy. Liderem wśród reklamowanych marek było Citrus.ua. Wydawcą, u którego wyemitowano najwięcej spotów omawianej branży, był Youtube.com.

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Ukraińskie firmy z tej branży intensywnie wykorzystują możliwości promocyjne, jakie stwarza reklama wideo online. W ukraińskim internecie w sierpniu spoty dotyczące szeroko rozumianej branży handlowej wyemitowano 136 mln razy. Reklamy te trafiły do ponad połowy (57 proc.) internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów (źródło: gemiusAdReal).

Elektronika w czołówce

Na pierwszych dwóch miejscach zestawienia marek, których reklamy wideo dotarły do największej liczby użytkowników, znalazły się e-sklepy z elektroniką użytkową, akcesoriami i gadżetami. Na spoty marki Citrus.ua, emitowane 36,8 mln razy, natknął się niemal co trzeci użytkownik internetu (30 proc.). Do odwiedzenia sklepu Allo.ua zachęcały kreacje wyświetlane 15,6 mln razy, które zasięgiem objęły niemal jedną czwartą (23 proc.) internautów. Trzecie miejsce w rankingu marek przypadło w udziale Rozetka.com.ua. Reklamy tego sklepu internetowego oglądał co piąty użytkownik ukraińskiej sieci (20 proc.), a wyświetlono je 16,9 mln razy.

Co trzeci spot na YouTubie

Co trzeciemu internaucie (33 proc.) reklamy wideo online marek z branży handlowej wyświetlały się na Youtube.com (41,8 mln emisji). U konkurencyjnych wydawców zostało wyemitowanych mniej reklam promujących handel. Za pośrednictwem Facebook.com reklamy omawianej branży dotarły do 11 proc. internatów (8 mln odtworzeń), a za pośrednictwem serwisów Grupy Allegro – Olx.ua - do 5 proc. użytkowników sieci (3,3 mln wyświetleń).

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia 2017 roku zebrane wśród ukraińskich

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel, reklama

Kraj

Ukraina