Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-07-28 17:00

Ukraina: letnia ofensywa reklamowa napojów słodzonych

Ukraina: letnia ofensywa reklamowa napojów słodzonych

Spoty reklamowe online napojów słodzonych (tzw. soft drink) zanotowały w czerwcu 2017 roku o 8 mln odsłon więcej niż reklamy piwa. Emitowano je także ponad trzy razy częściej niż kreacje promujące kawy. Liderem wśród reklamowanych marek była Coca-Cola, a wśród wydawców Youtube.com.

Reklamy wideo online napojów i alkoholi intensywnie zachęcają do letniej konsumpcji mniej i bardziej wyskokowych trunków. W czerwcu 2017 roku w ukraińskiej sieci wyemitowano niemal 121 mln spotów marek z tej branży, a natknął się na nie co drugi internauta w kraju (49 proc., 9 mln osób) korzystający z sieci za pomocą komputera osobistego lub laptopa (źródło: GemiusAdReal).

Przodują lekkie napitki

Wśród najmocniej promowanych kategorii napojów w czerwcu zdecydowanie prym wiodły napoje słodzone. Kreacje zachęcające do bezalkoholowego orzeźwienia emitowano blisko 40,3 mln razy, a oglądało je 34 proc. internautów. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują piwo i kawa. Spoty bursztynowego trunku wyświetlone 32,1 mln razy dotarły do co czwartego użytkownika internetu na Ukrainie. Kawoszy kusiły reklamy wideo online emitowane 11,4 mln razy. Oglądał je co piąty użytkownik krajowej sieci (20 proc.).

Coca-Cola to jest to!

W branży napojów i alkoholi marką, której reklamy wideo trafiły do największej liczby ukraińskich internautów, była Coca-Cola. Spoty tego napoju dotarły do 22 proc. użytkowników sieci i wyświetlano je ponad 15,1 mln razy. Na drugim miejscu zestawienia TOP3 reklamodawców branży uplasował się Jacobs. Na kawowe kreacje natknęło się 16 proc. ogółu internautów w kraju, a wyświetlano je 6,8 mln razy. Mirinda znalazła się na trzecim miejscu rankingu marek reklamodawców. Reklamy wideo online pomarańczowego napoju oglądało 13 proc. użytkowników sieci i były one emitowane 7,5 mln razy.

Youtube.com wiodącym wydawcą

Spoty promujące napoje najwięcej internautów oglądało w serwisie Youtube.com. Natrafiło tam na nie 22 proc. użytkowników sieci, którym reklamy analizowanej branży wyświetliły się 21,8 mln razy. Kolejne miejsca w zestawieniu TOP3 wydawców zajęły: Grupa Allegro (olx.ua) z zasięgiem 8 proc. internautów i 4,8 mln odtworzeń oraz serwis pogodowy Sinopitk.ua, za pośrednictwem którego spoty dotarły do 7 proc. ogółu użytkowników sieci i były emitowane 7 mln razy.

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród ukraińskich internautów w wieku 14–69 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

FMCG, media, reklama

Kraj

Ukraina