Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-12-23 09:36

Ukraina: reklama w sieci dźwignią handlu

Ukraina: reklama w sieci dźwignią handlu

Handel, przemysł spożywczy i kosmetyczny to branże, które najmocniej promują się w ukraińskiej sieci z reklamami wideo online. Które marki emitują najwięcej spotów w ukraińskim internecie i za pośrednictwem jakich stron WWW docierają do swoich klientów, o tym w najnowszej analizie Gemiusa.

TOP3: handel, żywność, kosmetyki

Liderem reklamy wideo online na Ukrainie jest sektor handlowy. Spoty firm z tej branży w listopadzie dotarły do 9,8 mln realnych użytkowników przy 101 mln odtworzeń (źródło: gemiusAdReal). Drugie miejsce zajęła branża spożywcza z liczbą 85 mln emisji dla 9,8 mln internautów. Ostatni na podium jest przemysł kosmetyczny, którego kreacje 68 mln razy odtwarzało 8,6 mln użytkowników sieci.

W handlu marki lokalne rządzą w wideo online

Wśród marek z branży handlowej promujących się poprzez reklamowe spoty online prym wiodą firmy lokalne. Wielką piątkę, która miała największy udział w emisji reklam wideo dla tej branży otwiera Citrus.ua ─ na wideo tej firmy natknęło się 48 proc. spośród 9,8 mln realnych użytkowników, do których dotarły kreacje marek handlowych. Na kolejnych miejscach jest Allo.ua (44 proc.), Silpo (36 proc.), ModnaKasta.ua (32 proc.) i Foxtrot (29 proc.).

Jacobs w branży spożywczej, Nivea w kosmetycznej

W dwóch pozostałych branżach – spożywczej i kosmetycznej – przodują marki zagranicznych koncernów. Reklamodawcami z branży spożywczej, którzy mieli największy udział w emisji spotów wideo są: Jacobs ─ (33 proc.), Dirol (28 proc.), Orbit (25 proc.), Snickers (24 proc.) oraz Homka (24 proc.). W przypadku przemysłu kosmetycznego byli to tacy reklamodawcy jak: Nivea (48 proc.), Colgate (41 proc.), L’Oreal (26 proc.), Garnier (23 proc.) i Chistaya Linia (19 proc.).

Grupa Google najczęściej wybierana

Pierwsza trójka wydawców, u których najczęściej odtwarzane były spoty reklamowe przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i kosmetycznej to Grupa Google, Grupa Mail.ru oraz portal społecznościowy Vk.ru. Serwisy z Grupy Google miały największy udział ilościowy w reklamie wideo online w sektorze handlowym i kosmetycznym – odpowiednio 36 i 27 proc. spośród internautów, do których dotarły reklamy analizowanych branż obejrzało je właśnie na tych serwisach. Natomiast reklamy produktów spożywczych najczęściej emitowano za pośrednictwem portalu Vk.ru (29 proc.).

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

reklama

Kraj

Ukraina

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.