Ukraina: spoty żywności najczęściej na YouTubie

Wśród 5 najczęściej oglądanych spotów żywności w ukraińskim internecie aż 4 promowały słodycze ─ wynika z danych firmy Gemius. Na szczycie rankingu znalazły się kreacje marki Orbit, które wyświetliły się 3,5 mln osób. Najwięcej osób oglądało spoty promujące jedzenie na Youtube.com.
Gemius przeanalizował, jak w kwietniu producenci żywności promowali swoje marki ukraińskim użytkownikom sieci, korzystając z reklam wideo. Analiza uwzględnia dane z ostatniego miesiąca zebrane wśród internautów w wieku 14-69 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. Na szczycie rankingu znalazły się reklamy marki Orbit, które oglądał co piąty internauta – 3,5 mln osób (źródło: gemiusAdReal). Te spoty odnotowały jednocześnie najwięcej wyświetleń: 7,7 mln.
4 marki słodyczy w TOP5
Na drugim miejscu w kwietniowym TOP5 znalazły się kreacje Snickers, które wyświetliły się 3,4 mln użytkowników sieci, nieznacznie mniej niż spoty lidera. W czołówce pojawiły się także spoty promujące dwie kolejne marki słodyczy: reklamy Barni oglądało 2,5 mln osób, a Korony – 2,2 mln. Słodki monopol w pierwszej piątce przełamały tylko kreacje produktów mlecznych Prostokvashino, które odtwarzało 2,6 mln internautów używających komputerów stacjonarnych i laptopów.
Wyrównane wyniki wydawców
Spoty promujące produkty spożywcze wyświetliły się największej liczbie Ukraińców na Youtube.com – oglądało je tam 2,8 mln internautów. Bardzo podobną widownię reklamy tej branży miały na stronie Vk.com (2,7 mln osób) i Sinoptik.ua (2,6 mln). Spoty żywności w kwietniu oglądało łącznie 9,5 mln osób, czyli ponad połowa surfujących po sieci na pecetach.
Rodzaj treści
analiza i infografikaKraj
Ukraina