Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-08-22 09:00

Urlopy widoczne w statystykach internetowych

Urlopy widoczne w statystykach internetowych

Aktywność Polaków w sieci spadła wraz z sezonem wakacyjnym. W porównaniu z czerwcem w lipcu z internetu korzystało o ponad 560 tys. użytkowników mniej.

W lipcu z internetu korzystało 26,5 mln Polaków. Wygenerowali oni łącznie 53,4 mld odsłon, a czas, jaki spędzali średnio dziennie w sieci, wyniósł 2 godz. 25 min. Jedna piąta internautów (21 proc.) łączyła się w tym okresie z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a jedna szósta (16 proc.) wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (źródło: badanie Gemius/PBI).

Internauci na urlopie

W lipcu z internetu na komputerach osobistych korzystało o ponad 1 mln osób mniej niż w czerwcu. Lipcowe spadki widoczne są także w ogólnej liczbie internautów. Dzienny rekord liczby Polaków korzystających z sieci padł w środę 26 lipca – było to 19,5 mln osób. To 800 tys. osób mniej niż w rekordowym dniu czerwca (20,3 mln). Najmniej aktywnym dniem ostatniego miesiąca była sobota 29 lipca – 17,3 mln internautów. I tu także zanotowano o 600 tys. użytkowników sieci mniej niż w najbardziej „leniwym” dniu czerwca.

Bilety jak świeże bułeczki

Wakacyjne rozluźnienie nie dotyczyło jednak fanów Eda Sheerana. Wejściówki na jego koncert w Warszawie, które trafiły do sprzedaży 8 lipca, zostały wykupione w ciągu jednej godziny. Serwisy biletowe odnotowały w tym czasie nadzwyczajne zainteresowanie internautów. Liczba odsłon wygenerowanych w tym jednym dniu na serwisach sprzedających bilety wyniosła 15,7 mln, co stanowi połowę wejść na tego typu strony WWW w całym miesiącu.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska