Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-01-18 12:11

VoD: podsumowanie 2013 roku - Małgorzata Wołejko

,

Co się działo w 2013 roku na polskim rynku VoD? Opowiada Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w firmie Gemius. 

Wydarzenie roku

Warto zwrócić uwagę na dwa wydarzenia. Po pierwsze, dołączenie pomiaru audio i wideo w sieci do wyników badania Megapanel PBI/Gemius – upublicznienie profesjonalnego pomiaru oglądalności wydawców, ustanowienie standardu, dzięki któremu wydawcy mogą się porównywać, a reklamodawcy planować kampanie w sieci. Drugim było połączenie platformy n i canal+ oraz utworzenie nc+.

Sukces roku

Wejście Spotify do Polski, a co za tym idzie dostępność muzyki z całego świata przez 30 dni bez żadnych opłat, na razie w formie audio.

Porażka roku

Od momentu powstania rynku VOD obserwujemy jego dynamiczny wzrost. Obserwowaliśmy go także w 2013 roku. Porażki nie było, ale w przyszłości mogą jej doświadczyć telewizje kablowe, które nie dostarczają Internetu. Ten proces zajdzie wraz ze wzrostem popularności Smart TV. Jeśli większość materiałów będzie dostępna online, bezpośrednio z odbiorników telewizyjnych, to płacenie za telewizję kablową może nie być ekonomicznie uzasadnione.

Człowiek roku

Edward Miszczak. Za nieustanne wysiłki, aby zrewidować, zintegrować z Internetem i rozwinąć ofertę telewizyjno-internetową TVN.

Trend roku

Reklamodawcy zaczęli zauważać, że warto różnicować materiały w zależności od kanału dostarczania treści – telewizji i Internetu. Tym samym dostrzeżono specyfikę Internetu jako medium reklamowego i wideo zarazem. W rezultacie pojawiły się krótsze i bardziej wciągające reklamy.

Ten trend będzie się rozwijał w przyszłym roku. Reklamodawcy będą co raz rzadziej korzystali z tego samego spotu reklamowego w telewizji i Internecie. Będziemy obserwować rozwój udogodnień dla użytkowników sieci, jak np. możliwość zamknięcia reklamy wideo po 5 sekundach, bez konieczności jej oglądania. Obecnie taką opcję oferuje zaledwie kilka internetowych platform wideo.

Prognoza na 2014

Interaktywne programy wideo i reklamy, w których użytkownik ma wpływ na to co się dzieje na ekranie, rozwój seriali internetowych, rozwój technologii second screen, ale też coraz większe nakierowanie na produkcje krótkich filmów reklamowych dedykowanych odbiorcom Internetu. Myślę jednak, że na taką popularność serialu internetowego, jaką osiągnęła w USA emisja serialu „House of cards” z Kevinem Spacey przyjdzie nam jeszcze poczekać. Na przyszłoroczne trendy z pewnością wpłynie zapowiadane ożywienie gospodarcze.

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media

Kraj

Polska