Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-08 23:00

VoD: podsumowanie 2014 roku - Krzysztof Zieliński

VoD: podsumowanie 2014 roku - Krzysztof Zieliński

Co się działo w 2014 roku na polskim rynku VoD? Opowiada Krzysztof Zieliński, Business Partner firmy Gemius

Wydarzenie roku

Sukces modelu pay-per-view (PPV) dla Mistrzostw Świata w siatkówce. Streeming przy tak dużym zainteresowaniu był dużym wyzwaniem technologicznym dla Redefine, operatora Ipli.

Sukces roku

Międzynarodowy sukces SA Wardęga. Mutant Giant Spider Dog to najczęściej oglądany film na YouTube w 2014 roku!!! Oskar w kategorii User Generated Content

Porażka roku

Zakończenie działalności atmedia. Broker który w naturalny sposób przeniósł filozofię działania z telewizji tematycznych do VOD tematycznego. Atmedia miała szanse na utrzymanie i rozwój części interaktywnej, która utonęła wraz ze starszym bratem, telewizją. Szkoda.

Człowiek roku

Sylwester Wardęga za konsekwentnie realizowanie odważnej drogi artystycznej, żmudne budowanie widowni i sukces finansowy. Filmy na jego kanale mają ponad 200 mln viewsów, 2,5 miliona subskrybentów a fanpage na facebooku 1,5 mln lajków. Światowy poziom.

Trend roku

Coraz dłużej oglądamy VOD na urządzeniach mobilnych. Wraz z uwolnieniem limitów na transmisję danych w taryfach operatorów i rozwojem sieci LTE, zwiększa się oglądalność poza domem.

Prognoza na rok 2015

Widzę kilka. Rozszerzenie powierzchni reklamowej wydawców VOD, która jest wciąż mocno ograniczona. Przebudzenie się TVP, która może silniej konwertować telewidzów do internetu, tak jak to robi konkurencja. Z uwagi na napięcie polityczne nie sądzę żeby Netflix rozszerzył działalność na Europę Wschodnią.

Nowe badania wykazujące migrację pomiędzy TV i VOD, co sprawi rosnący przepływ budżetów telewizyjnych do VOD, przy kampaniach do wąskich grup docelowych. Rozwój kreacji wideo na etapie post produkcji, dostosowany do specyfiki internetu.

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media

Kraj

Polska

Autor:

Krzysztof Zieliński

Business Development Manager w firmie Gemius

Jako Business Development Manager pracuje nad integracją istniejących badań oraz rozwojem nowych usług. Z branżą mediów elektronicznych jest związany zawodowo od 15 lat. Z wykształcenia matematyk, z zamiłowania mediowiec. Pasjonuje się wpływem technologii na komunikację interpersonalną.

W firmie Gemius doradza klientom w doborze odpowiednich narzędzi, tak aby zmaksymalizować efektywność podejmowanych przez nich działań. Z sukcesem wdrożył nowy standard pomiaru skuteczności kampanii internetowych miarami demograficznymi (tj. GRP, zasięg, frekwencja). Zajmuje się również budową narzędzi do optymalizacji kosztów zakupów powierzchni reklamowanych w mediach zasięgowych. Wspiera integrację narzędzi site-centric i adservingu z wewnętrznymi narzędziami czołowych polskich banków i portali e-commerce.

Reprezentuje firmę Gemius podczas konferencji i spotkań branżowych dotyczących trendów na rynku reklamy online. Z firmą związany jest od 2000 roku.

 

 

 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.