Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-04-15 07:23

W Czechach mobilni internauci szukają newsów

Newsy i plotki – to tematyka krajowych stron WWW, które czescy internauci najczęściej przeglądają na ekranach smartfonów i tabletów. Zobacz, jakie to strony internetowe.

Firma badawcza eMarketer w lutym 2015 roku opublikowała prognozę wzrostu popularności urządzeń mobilnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Przewiduje ona, że w tym regionie to Czechy będą krajem, w którym przez najbliższe cztery lata największa część mieszkańców będzie korzystać ze smartfonów i tabletów.[1] Już teraz 11,5 proc. odsłon w czeskiej sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (gemiusTraffic, luty 2015). Gemius postanowił więc sprawdzić, jakie krajowe strony WWW cieszą się największym zainteresowaniem wśród mobilnych internautów w Czechach. Przeanalizowano dane ze stycznia 2015 roku.

Okazało się, że:

  • Najpopularniejsze krajowe strony WWW wśród mobilnych internautów w Czechach to m.novinky.cz, m.seznam.cz i m.idnes.cz. W styczniu 2015 roku odwiedziło je odpowiednio 1,45 mln, 1,25 mln i 1,12 mln użytkowników sieci.
  • Na smartfonach i tabletach czescy internauci na krajowych stronach WWW najczęściej szukają newsów (m.novinky.cz, m.seznam.cz, m.idnes.cz) i plotek (m.super.cz). Zainteresowaniem cieszy się również między innymi serwis aukcyjny (m.heureka.cz), internetowa wersja gazet „Blesk” (m.blesk.cz) i „Lidové noviny” (m.lidovky.cz) oraz tygodnika „Reflex” (m.reflex.cz), strona WWW związana z humorem (m.loupak.cz) i motoryzacją (m.sauto.cz).

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w kilkudziesięciu krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Czechach jest realizowane pod nazwą NetMonitor.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, rozrywka

Kraj

Czechy