Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-06-09 10:09

W jakie reklamy internauci klikają najczęściej?

Spośród 12 analizowanych krajów to w Polsce internauci najczęściej klikają w wyświetlane reklamy. Sprawdź, jak wysoki współczynnik klikalności (CTR) odnotowano w pozostałych 11 krajach.

W najnowszym raporcie zatytułowanym „Most popular display ads – gemiusAdMonitor report, Q3 - Q4 2014” Gemius przedstawił analizę najpopularniejszych formatów reklam internetowych w wybranych europejskich krajach. Dane dotyczą Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz Węgier i pochodzą z dwóch ostatnich kwartałów 2014 roku. Pod uwagę wzięto współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR), który oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć reklamy przez liczbę odnotowanych wyświetleń, odsłon lub zapytań.

Polscy internauci najczęściej klikają w reklamy

Z raportu wynika, że najwyższy współczynnik klikalności (średni CTR) osiągają kampanie reklamowe w Polsce (0,68 proc.). Na drugim miejscu znajdują się Bułgaria i Słowenia, osiągając tę samą wartość współczynnika klikalności (0,49 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się Litwa (0,42 proc.).

Tylko w Polsce reklamy multimedialne popularniejsze niż standardowe banery

Reklamodawcy mają do dyspozycji wiele typów reklamy internetowej. Można je dzielić ze wzglądu na format wyrażony w pikselach (np. 300×300, 400×250), a także ze względu na strategię kreatywną wyrażoną albo w pikselach, albo w danej formie (np. pre-roll – czyli reklama w formie krótkiego materiału filmowego, tapeta – czyli reklama, która zmienia tło przeglądanej strony WWW, interstitial – czyli całostronicowa reklama wyświetlana zanim użytkownik dotrze do wybranego adresu strony internetowej).

Raport pokazuje, że najpopularniejszą formą reklamy internetowej jest standardowy baner, a więc graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, która często posiada odnośnik do promowanej strony WWW. W większości analizowanych krajów ponad 80 proc. reklam w sieci to właśnie banery, a od 10 do 42 proc. kampanii zawierało reklamy multimedialne (rich media).

Jedynie w Polsce proporcje te są odwrotne. Reklamy bogate w elementy multimedialne (rich media) zostały wykorzystane w 84 proc. kampanii, podczas gdy standardowe banery zawierało 41 proc. kampanii.

Klikalność kontra forma reklamy

Choć standardowe banery cieszą się znaczną popularnością wśród reklamodawców, to dane pokazują, że internauci stosunkowo rzadko w nie klikają (wskaźnik CTR poniżej 0,5 proc.). Z kolei reklamy pre-roll, tj. zawierające krótki materiał filmowy, wyróżniają się wyższą klikalnością (CTR od 5,7 do 2,6 proc.) w większości analizowanych krajów (Serbia, Bułgaria, Czechy, Litwa, Węgry, Słowacja).

W Polsce najwyższy wskaźnik klikalności (CTR – 4,1 proc.) odnotowano dla reklam w formacie interstitial, czyli takich, które są całostronicowymi reklamami wyświetlanymi zanim użytkownik dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, kompleksowego opracowania nt. najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej, obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, tj.: Estonię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię oraz Węgry.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

reklama

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.