Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-07-07 22:00

W sieci większy wybór i taniej

Jaka strona WWW oferująca zakupy w sieci jest najbardziej rozpoznawalna wśród polskich internautów? Jak zmieniły się opinie konsumentów o e-zakupach w przeciągu ostatnich dwóch lat? Na te i inne pytania odpowiada raport przygotowany przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Jak wynika z badania serwisem e-zakupów, który najczęściej przychodzi na myśli internautom to strona allegro.pl (76 proc. internautów spontanicznie podało nazwę tego właśnie serwisu). Rozpoznawalnością cieszą się również serwisy tablica.pl (28 proc.), który ostatnio zmienił nazwę na OLX.pl oraz e-Bay (16 proc.).

Na Allegro po odzież oraz AGD i RTV

Serwis allegro.pl jest również najpopularniejszym serwisem, na którym internauci poszukują odzieży (40 proc. internautów spontanicznie wskazało ten serwis WWW jako miejsce zakupu ubrań), RTV i AGD (29 proc.) oraz multimediów (15 proc.) online. W przypadku produktów spożywczych, liderem jest e-sklep alma24.pl (17 proc.), najpopularniejszą e-perfumerią sephora.pl (10 proc.), a e-apteką doz.pl (6 proc.).

Online taniej, choć ryzykownie

Opinie o e-zakupach nie zmieniły się znacząco w przeciągu ostatnich dwóch lat. Okazuje się, że liczba internautów, którzy uważają je za ryzykowne nie zmieniła się i wynosi 22 proc. (tyle samo wskazań respondentów, co w 2012 roku). Natomiast w opinii 12 proc. są one całkowicie bezpieczne (10 proc. w 2012 roku). Również więcej, niż przed dwoma laty, internautów twierdzi, że zakupy online są tańsze niż zakupy w tradycyjnych sklepach (36 proc. vs. 33 proc.) oraz dają większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne ─ 37 proc. (34 proc.).

─ Mimo, że wciąż spotykamy się z opiniami, że zakupy internetowe są obarczone dużym ryzykiem, to z roku na rok obserwujemy wzrost zaufania konsumentów do tej formy nabywania dóbr ─ komentuje Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jego zdaniem jest to związane z kilkoma kwestiami. ─ Po pierwsze, klienci są coraz bardziej świadomi swoich praw konsumenckich i tego jakich zasad przestrzegać, by zapewnić sobie bezpieczeństwo robiąc zakupy w internecie. Po drugie coraz większa konkurencja wśród sprzedawców prowadzi do profesjonalizacji świadczonych przez nich usług, a to niewątpliwie, w perspektywie długofalowego działania przekłada się na zwiększone zaufanie zadowolonych klientów ─ dodaje Wójcik.

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Raport jest dostępny stronach www.ecommerce.gemius.pl i www.ecommercepolska.pl.

Pobierz raport w formacie pdf

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

handel

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.