Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-12-24 09:30

E-zakupy: książek, filmów i muzyki najchętniej szukamy zimą?

E-sklepy oferujące książki, muzykę i filmy są najchętniej odwiedzane jesienią i zimą. Największą popularnością cieszy się Empik.com. Wśród odwiedzających e-sklepy z tej kategorii jest więcej kobiet niż mężczyzn – wynika z analizy firmy Gemius.

Na podstawie danych z okresu listopad 2014–październik 2015 okazało się, że internetowe sklepy z książkami, muzyką i filmami internauci chętniej odwiedzają jesienią i zimą niż wiosną i latem.

W grudniu i listopadzie 2014 e-sklepy tego typu odwiedziło prawie 23 proc. użytkowników sieci. Najmniej internautów odwiedzało je od kwietnia do lipca 2015 roku (średni zasięg wyniósł 18 proc.). We wrześniu i październiku 2015 roku, odsetek internautów zaglądających na strony e-sklepów z książkami, muzyką i filmami ponownie wzrósł do 21 proc.

Empik.com przyciąga największą liczbę internautów

Spośród e-sklepów oferujących książki, muzykę lub filmy najpopularniejszy to Empik.com. Według najnowszych danych, w październiku 2015 roku stronę sklepu odwiedziło prawie 2,3 mln polskich internautów (9,3 proc. wszystkich użytkowników sieci). Na drugiej pozycji znalazł się Matras.pl, który odwiedziło 1,13 mln internautów (4,6 proc.). Medalową trójkę zamyka Merlin.pl, gdzie w październiku odnotowano 0,99 mln surfujących po sieci Polaków (4 proc.).

Kobiety oglądają i kupują chętniej?

Analiza danych od listopada 2014 roku do października 2015 roku pokazuje też, że wśród użytkowników e-sklepów oferujących książki, muzykę i filmy jest więcej kobiet niż mężczyzn. Odsetek kobiet, zaglądających na analizowane strony WWW, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł średnio 57 proc. na miesiąc. W październiku 2015 roku na stronach e-sklepów z tej kategorii odnotowano 2,9 mln kobiet (stanowiły one 55 proc. odwiedzających).

 

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu:www.audience.gemius.pl.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska