Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-11-17 23:00

Wzrosła świadomość polskiego e-konsumenta

Spośród 21,6 mln internautów w Polsce, ponad 12,5 mln odwiedza platformy sklepowe. Coraz więcej konsumentów docenia, że zakupy internetowe można robić przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.) – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w internecie 2014”.

Mimo, że odzież jest najczęściej wybieranym produktem wśród internautów kupujących w sieci (28 proc.) to przez ostatnie 5 lat największy wzrost popularności odnotowały perfumy i kosmetyki (460 proc.) Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online.  Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.

Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów. W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). – tłumaczy Karolina Karaś z Gemius – Nie zapominajmy też o tym, ze wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w internecie – dodaje Karaś.

Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 roku popularność kanału e-commerce wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.

– Na wzrost popularności zakupów online ma wpływ jeszcze kilka czynników. Są to zarówno edukacyjne akcje takie jak „Kupuję w Internecie”, której Codemedia jest partnerem, ale także duża praca całego polskiego sektora e-commerce, który sukcesywnie wdraża nowe rozwiązania, szczególnie z zakresu obsługi klienta, czyniące zakupy w Internecie prostszymi i wygodniejszymi. To jednocześnie efekt wielu kampanii reklamowych skupiających się nie tylko na ofercie sklepów online czy tak popularnych promocjach, ale również na korzyściach  e-zakupów dla konsumentów” – dodaje Łucja Gdala, Managing Director w Codemedia.

Raport został przygotowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „KUPUJĘ W INTERNECIE” realizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Jej celem jest pokazanie Konsumentom, że zakupy w Internecie są łatwe, szybkie i wygodne. Kampania ma charakter cykliczny. Tegoroczna akcja promocyjna odbędzie się w listopadzie. Edukacja Konsumentów trwa przez cały rok. Partnerem raportu i akcji „KUPUJĘ W INTERNECIE” jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma Gemius.

Pobierz raport ze strony kupujewinternecie.info.pl

źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej, mat. prasowe

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska