Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-07-09 08:34

Wzrost zainteresowania stronami WWW sklepów remontowo-budowlanych

Więcej niż co dziesiąty Polak podczas surfowania po internecie zagląda na strony e-sklepów i sklepów stacjonarnych o profilu remontowo-budowlanym. Sprawdź, kiedy cieszą się one największym zainteresowaniem internautów.

Gemius przeanalizował strony sklepów remontowo-budowlanych[1], które działają zarówno online, jak i offline. W 2014 roku odwiedzało je miesięcznie średnio 12 proc. użytkowników sieci. Tymczasem w 2010 było to 7 proc.

Gorący sezon to wiosna

Ostatnie dwa lata pokazały, że luty to miesiąc, w którym strony tych sklepów cieszą się najmniejszym zainteresowaniem w ciągu roku. Z kolei znaczne ożywienie przychodzi na wiosnę (okres od marca do maja), kiedy to na analizowanych stronach ruch wzrasta nawet dwukrotnie w porównaniu do lutego.

Najpopularniejszą stroną Leroymerlin.pl

Okazuje się, że spośród stron WWW sklepów tradycyjnych i internetowych użytkownicy sieci najchętniej zaglądają na stronę Leroymerlin.pl. W kwietniu 2015 odwiedziło ją 1,5 mln internautów (7,1 proc.). Na drugim miejscu jest Castorama.pl, którą odwiedziło 1,3 mln użytkowników sieci (6 proc.). Trzecie miejsce zajmuje Obi.pl z 0,5 mln odwiedzających (2,2 proc.).

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.


[1] Artbud.pl, Bricoman.pl, Bricomarche.pl, Budujesz.pl, Castorama.pl, Grupapsb.com.pl, Icmarket.pl, Jula.pl, Leroymerlin.pl, Megamajster.pl, Mrowka.com.pl, Narzedzia.pl, Narzedziowy.pl, Nexterio.pl, Nomi.pl, Obi.pl, Ochrona-ogniowa.pl, Osb.pl, Plytki24.pl, Praktiker.pl i Sklejki.pl.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Polska