Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-07-06 07:46

Pierwsze urodziny badania Gemius/PBI

Pierwsze urodziny badania Gemius/PBI

Firmy PBI i Gemius podsumowały pierwszy rok funkcjonowania badania Gemius/PBI, standardu pomiaru internautów na polskim rynku. Badanie uruchomiono 2 czerwca 2016 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy przeszło ono szereg zmian. 

Obecnie pomiarem, który dostarcza dane o oglądalności stron WWW (site-centric) w badaniu Gemius/PBI objętych jest prawie 8262 domen oraz 567 aplikacji. Do badania przystąpiło 45 wydawców, którzy są właścicielami 1826 witryn i aplikacji audytowanych. Dane raportowane są na bazie aktywności 140 tys. panelistów oraz pomiaru site-centric.

Odbiorcami wyników badania Gemius/PBI jest aktualnie 65 podmiotów. Ich przedstawiciele korzystają z dostępu przez aplikację analityczną gemiusExplorer - w czerwcu b.r. używało jej łącznie 2006 osób. Obecnie w gemiusExplorer dostępne są dane z pełnego roku od startu badania - 12 plików z danymi miesięcznymi, 55 plików z danymi tygodniowymi i 380 plików z danymi dziennymi. Na potrzeby dziennej produkcji danych dla rynku polskiego rejestrowanych jest 1,7 mld zdarzeń ze skryptów, które to zdarzenia rejestrowane są na prawie 2000 dyskach o łącznej pojemności prawie 5 petabajtów.

W pierwszym roku funkcjonowania badanie Gemius/PBI przeszło szereg zmian. W październiku 2016 roku rozdzielono kategorie tematyczne i funkcjonalne, wcześniej łącznie prezentowane w wynikach badania. Obecnie są przedstawiane rozdzielnie. Pozwala to na wskazanie specjalizacji tematycznej witryny oraz pełnionej funkcji. W listopadzie 2016 roku wprowadzono zmianę, która pozwoliła na wyznaczanie łącznego zasięgu na urządzeniach mobilnych dla ruchu pochodzącego z przeglądarki stron WWW wbudowanej w Facebooka i pozostałych przeglądarek. Pozwoliło to na dokładne oszacowanie ruchu z przeglądarki Facebooka na poziomie liczby realnych użytkowników. Z kolei od grudnia 2016 roku prezentowane są wyniki badania dla aplikacji mobilnych i ranking aplikacji mobilnych.

- To był rok intensywnej współpracy. Cieszę się, że badanie Gemius/PBI ma tak duże grono odbiorców, korzystających z jego wyników w codziennej pracy - mówi Sławomir Pliszka, prezes PBI. – Tym niemniej, jeszcze sporo przed nami. Zależy nam, aby produkt jak najlepiej odpowiadał potrzebom rynku. Obecnie pracujemy nad kilkoma obszarami, m.in. ułatwieniami związanymi z interfejsami dostępowymi do danych, łączeniem danych Gemius/PBI z innymi pomiarami oraz API, które przechodzi ostatnie testy wydajności i wkrótce zostanie udostępnione klientom.

- Po roku doświadczeń wiemy już, że badanie Gemius/PBI otworzyło nowy rozdział w pomiarach internetu - tłumaczy Jakub Wysoczański, prezes polskiego oddziału firmy Gemius. - Jestem dumny, że to właśnie Polska jest pierwszym rynkiem na świecie, gdzie mogliśmy wdrożyć opracowaną przez nas nową technologię. Dodam, że cały czas pracujemy nad kolejnymi, równie nowatorskimi rozwiązaniami, by zapewnić stały rozwój badania - dodaje Wysoczański.

 

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

aktualności

Branża

media

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.