Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-09-11 11:00

Niemcy: Nivea z największym dotarciem reklam wideo online w branży

Niemcy: Nivea z największym dotarciem reklam wideo online w branży

Co trzeci niemiecki internauta miał w lipcu do czynienia z reklamą wideo online produktów z branży kosmetycznej. Wśród reklamowanych marek prym pod względem zasięgu spotów reklamowych wiedzie Nivea. Natomiast wydawcą o najwyższym dotarciu był Youtube.com.

W lipcu w niemieckiej sieci wyemitowano 121 mln reklam wideo z szeroko rozumianej branży produktów do pielęgnacji i higieny. Reklamy różnego rodzaju kosmetyków, środków i urządzeń wspomagających codzienną toaletę i zachowanie pięknego wyglądu dotarły do jednej trzeciej (33 proc.) internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów (źródło: gemiusAdReal).

Lokalny lider

Największy zasięg wśród internautów w lipcu (10 proc.) zdobyły reklamy wywodzącej się z Niemiec marki Nivea, które wyświetlano 15,9 mln razy. Na dwóch kolejnych miejscach rankingu uplasowały się reklamy marek Garnier (9 proc. zasięgu, 21 mln wyświetleń) i Nivea Men (dotarcie 5 proc. i 4,4 mln emisji).

YouTube z najwyższym zasięgiem

Co siódma reklama wideo online branży kosmetycznej w Niemczech emitowana była w lipcu na Youtube.com (15 proc. zasięgu, 41 mln wyświetleń), a co dziesiąta na Facebook.com (dotarcie 11 proc., 28 mln odtworzeń). Trzecim pod względem wygenerowanego zasięgu wydawcą reklam wideo online branży kosmetycznej w Niemczech był Amazon (3,2 proc., 8,1 mln emisji.)

Europejska ofensywa Nivea

Nivea prowadziła intensywne działania reklamowe także na rynkach polskim, rumuńskim i ukraińskim. Na każdym z nich w minionym miesiącu była notowana w pierwszej trójce marek o największym zasięgu reklam wideo online w swojej branży. Co ciekawe, na każdym z wymienionych rynków uzyskany wynik zasięgu jej spotów reklamowych był wyższy niż na rynku rodzimym (Polska – 12 proc., Rumunia – 12 proc., Ukraina – 20 proc.).

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród niemieckich internautów w wieku 18-90 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media, reklama

Kraj

Niemcy