Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-11-27 10:03

Publicystyka i informacje popularne w październiku

Publicystyka i informacje popularne w październiku

Wybory samorządowe przyciągnęły internautów na strony poświęcone publicystyce i informacjom, szczególnie podczas pierwszej tury. Z kolei witryny o tematyce rozrywkowej i kulturalnej są szczególnie chętnie przeglądane na komputerach w pracy. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w październiku 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.

Wybory samorządowe w centrum zainteresowania

Wybory samorządowe, których pierwsza tura odbyła się 21 października, wpłynęły na wzmożony ruch na witrynach poświęconych publicystyce i informacjom. Szczególnie jest to widoczne w dzień po wieczorze wyborczym, kiedy to liczba odsłon w omawianej kategorii wyniosła 143,9 mln. To dwa razy więcej niż średnio w pozostałe dni miesiąca, przy wzroście liczby internautów tego dnia o 26%,w stosunku do średniej dla pozostałych dni miesiąca (9,8 mln vs 7,8 mln).

Kultura i rozrywka popularna w pracy

Z analizy czasu, jaki internauci spędzają na stronach związanych z kulturą i rozrywką, wynika, że witryny te są szczególnie intensywnie przeglądane na komputerach firmowych (PC work), zaś najmniej chętnie – na urządzeniach mobilnych (różnica jest ponad czterokrotna). Niewykluczone, że strony poświęcone kulturze odwiedzane są w pracy jako przerywnik w codziennej rutynie.

Soboty ze smartfonem

Sobota jest dniem tygodnia, w którym odsetek internautów łączących się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych jest wyższy niż w pozostałe dni tygodnia. Dla października  wynosił średnio 44%. Średnia dla pozostałych dni tygodnia jest znacząco niższa i wyniosła w październiku 36%.

Polacy w październiku

W październiku z internetu korzystało 27,8 mln Polaków (13,7 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 2 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 23 października (22,5 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 6 października (19,6 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,2 mln internautów. Jednocześnie, 23,1 mln wykorzystywało do tego celu również urządzenia mobilne, przy czym 22,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało zasoby sieci także przy pomocy tabletów.

  

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska