Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-07 08:56

Polacy planują wyjazdy w styczniu

Czerwiec, lipiec i styczeń to czas, gdy strony internetowe biur podróży przeżywają największe oblężenie. Rainbow Tours, Itaka i Tui to ulubione biura internautów. Kobiet jest więcej wśród przeglądających oferty biur podróży w sieci. Zobacz, co wynika z najnowszej analizy Gemiusa.

Styczeń to miesiąc noworocznych postanowień. To też czas, gdy sprawdzamy dni wolne w nowym roku i planujemy wyjazdy. Potwierdzają to dane, które pokazują popularność stron internetowych biur podróży.

Czerwiec, lipiec i styczeń to czas polowań na wycieczki biur podróży

Na strony WWW biur podróży w poszukiwaniu ofert internauci zaglądają przede wszystkim w czerwcu, lipcu (6 proc. internautów) oraz styczniu (5,4 proc. internautów). Najmniejszą popularnością cieszą się w październiku i listopadzie. Podobny wniosek przyniosła analiza stron WWW tanich przewoźników lotniczych. Okazało się, że najwięcej internautów odwiedza je w styczniu (sprawdź tę analizę).

Rainbow Tours, Itaka i Tui to ulubione biura podróży internautów

Ulubione strony internetowe Polaków poszukujących wycieczek organizowanych przez biura podróży należą do Rainbow Tours (Rainbowtours.pl, 306,7 tys. internautów w październiku 2014 roku), Biura Podróży ITAKA (Itaka.pl, 287,9 tys.) oraz TUI (Tui.pl, 250,6 tys.). To zestawienie pokazuje przetasowania, jakie miały miejsce na rynku turystycznym. Jeszcze 5 lat temu, a więc w październiku 2010 roku, zestawienie wyglądało inaczej:  Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl.

Kobiet więcej wśród przeglądających oferty biur podróży w sieci

Wśród internautów odwiedzających strony biur turystycznych jest więcej kobiet (57 proc.) niż mężczyzn (43 proc.).

Biura podróży skrojone pod 45+

Analizowane strony WWW są najchętniej odwiedzane przez osoby w wieku 45+, internautów z wykształceniem  wyższym, oraz internautów zarabiających pow. 2000 zł netto. W szczególności strony te cieszą się zainteresowaniem wśród osób, które zarabiają 4000 zł netto i więcej.

W 2014 roku strony internetowe biur podróży odwiedziło średnio 5,3 proc. polskich internautów.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

turystyka

Kraj

Polska