Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-12-21 09:00

Szybkie przelewy motywują do e-zakupów

Szybkie przelewy motywują do e-zakupów

Za najbardziej atrakcyjną formę opłacania e-zakupów uznawane są szybkie przelewy przez dedykowane do tego serwisy płatności. Szczegóły finansowej strony zakupów internetowych opisuje raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Szybkie i pewne płatności

Blisko dwie trzecie (62 proc.) badanych wskazuje, że formą płatności motywującą ich do zakupów online, jest szybki przelew przez serwis płatności. Ponad jedna trzecia e-konsumentów za czynnik motywujący uznała tradycyjną płatność gotówką przy odbiorze (39 proc.) lub na ręce kuriera (36 proc.). Najmniej popularne i najrzadziej wymieniane jako motywujące są płatności mobilne za pośrednictwem kodów QR (4 proc.), płatności ratalne (4 proc.) i z odroczonym terminem (4 proc.).

W e-wydatkach bez zmian

Polacy deklarują, że miesięcznie wydają około 82,6 zł na odzież, akcesoria, dodatki, 77,1 zł na obuwie, 37,3 zł na książki, płyty i filmy oraz 33,5 zł na bilety do kina i teatru. Sprzęt RTV/AGD to średni koszt 98 zł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy a urządzenia mobilne 90,3 zł. Blisko połowa respondentów (47 proc.) w kolejnym roku zamierza utrzymać podobny poziom swoich wydatków na e-zakupy.

 

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Polska