Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-12-20 12:49

Listopad pod znakiem e-commerce

Listopad pod znakiem e-commerce

Black Friday i Cyber Monday wpłynęły na zainteresowanie witrynami ecommerce szczególnie wśród kobiet. Najstarsi internauci coraz chętniej korzystają z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w listopadzie 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.

Black Friday szczególnie popularny wśród kobiet

Promocje cenowe oferowane przez sklepy internetowe w ramach Black Friday oraz Black Week w tym roku przyciągnęły na witryny e-commerce szczególnie kobiety. W danych za listopad zauważalny jest duży wzrost odsłon już w weekend poprzedzający obniżki (rekord padł w niedzielę 18 listopada i wyniósł blisko 165 milionów odsłon wygenerowanych przez internautki). Następnie aktywność internautek spadła aż do 23 listopada (Black Friday), kiedy odnotowaliśmy drugą najwyższą liczbę odsłon wykonanych przez kobiety – 141,8 mln. Co ciekawe, Cyber Monday nie cieszył się w Polsce podobnie dużym zainteresowaniem. Z kolei aktywność mężczyzn na stronach poświęconych e-zakupom utrzymywała się przez cały miesiąc na zbliżonym poziomie, z niewielkim wzrostem właśnie w dniu obniżek.

Pokolenie 55+ coraz bardziej mobilne

Z analizy wynika, że liczba użytkowników powyżej 55. roku życia, którzy korzystają z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, sukcesywnie rośnie. Na przełomie listopada i grudnia (26.11 – 2.12) już 3,9 mln internautów w tej grupie wiekowej łączyło się z siecią poprzez urządzenia mobilne, co stanowi 78% wszystkich użytkowników w tej grupie wiekowej. Rok wcześniej było ich nieznacznie ponad 3 mln, co oznacza 26% wzrostu w skali roku.

Mobilny długi weekend

Tradycyjnie już w weekendy obserwujemy najwyższy odsetek internautów łączących się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (średnio 42% dla sobót i niedziel listopada). W tym miesiącu, w związku z długim weekendem, użytkownicy ci stanowili szczególnie wysoki odsetek również w czwartek 1 listopada – wyniósł on tego dnia 44%.

Polacy w listopadzie

W listopadzie z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,8 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 54,3 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 7 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 27 listopada (23 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w czwartek, 1 listopada (20,8 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,3 mln internautów. Jednocześnie 23,4 mln wykorzystywało do tego celu również urządzenia mobilne, przy czym 23 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci także przy pomocy tabletów.

  

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.