Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-07-02 10:00

Zlatan Ibrahimović w spotach Visy – analiza kampanii w Polsce, Niemczech i w Rosji

Zlatan Ibrahimović w spotach Visy – analiza kampanii w Polsce, Niemczech i w Rosji

Kampania wideo marki Visa ze Zlatanem Ibrahimoviciem tylko w pierwszym tygodniu mundialu trafiła do ponad 3,5 mln użytkowników internetu w Polsce, Niemczech i Rosji. Na rynku polskim najwięcej spotów ze szwedzkim piłkarzem wyświetlono na Facebooku, a w Niemczech na stronach należących do grupy Axel Springer. W Rosji aż 80 proc. odsłon kampanii znalazło się w polu widzenia internautów.

Marka Visa, oficjalny partner FIFA od 2007 roku, w maju wystartowała z globalną kampanią reklamową z okazji mistrzostw świata w piłce nożnej. Bohaterem kampanii został Zlatan Ibrahimović, słynny szwedzki zawodnik. Piłkarz zakończył karierę reprezentacyjną po Euro 2016, a na tegorocznym mundialu pojawił się w roli ambasadora marki Visa. Gemius sprawdził, jakie wyniki uzyskała kampania oficjalnego partnera usług płatniczych na mundialu w Polce, w Niemczech i Rosji w tygodniu rozpoczynającym turniej.

W analizie przeprowadzonej na podstawie badania gemiusAdReal uwzględniono reklamy wideo online wyświetlane na komputerach osobistych i laptopach w dniach 11-17 czerwca 2018 roku, czyli w tygodniu rozpoczęcia mistrzostw świata. W tym czasie kampania Visy trafiła do prawie 1,5 mln użytkowników internetu w Rosji i ponad 1,2 mln niemieckich internautów. Natomiast w Polsce kampania została wyświetlona mniej niż 1 mln użytkowników (900 tys.). Spośród analizowanych krajów zasięg kampanii marki Visa był najwyższy w Polsce i wyniósł 4,8 proc. W Niemczech kampania zbudowała zasięg na poziomie 3 proc., a w Rosji – 2,6 proc.

Rosja: 80 proc. widocznych odsłon kampanii Visy

Około połowa odsłon kampanii marki Visa w Polsce (56 proc.) i w Niemczech (50 proc.) została wyświetlona użytkownikom w oknie przeglądarki w przynajmniej w 50 proc. powierzchni przez minimum 2 sekundy. Znacznie wyższy wynik dla viewability rate tej samej kampanii odnotowała Rosja, gdzie odsetek widocznych odsłon wyniósł aż 80 proc. W Rosji był również najdłuższy średni czas oglądania spotów Visy w tygodniu rozpoczęcia mundialu – 14,22 s. Najmniej czasu na oglądanie reklamy karty płatniczej poświęcili polscy internauci – średnio 9,43 s.

Polska i Niemcy: najwięcej spotów z Ibrahimoviciem na Facebooku

W ramach internetowej kampanii wideo marki Visa przygotowano kilka wersji spotu ze Zlatanem Ibrahimoviciem o różnych długościach: 15, 20 i 30 s. Krótsze, 4-7-sekundowe, kreacje dedykowane były portalom społecznościowym. Wyjątek stanowiła Polska, gdzie w serwisie Facebook.com oprócz kilkusekundowych spotów wyświetlano również dłuższe, 15- i 20- sekundowe kreacje. W Polsce najwięcej odsłon kampanii wideo marki Visa wyemitowano właśnie na Facebooku (40 proc.). W Niemczech udział portalu Marka Zuckerberga w odsłonach kampanii Visy wyniósł 15 proc., a w Rosji zaledwie 4 proc. Poza Facebookiem w top 3 wydawców wyświetlających reklamy z Ibrahimoviciem na polskim rynku znalazła się Grupa TVP z 25-proc. udziałem oraz Grupa Onet – 12 proc. odsłon. W Niemczech wydawca Axel Springer nieznacznie wyprzedził Facebooka, uzyskując udział na poziomie 16 proc. W Rosji natomiast największą liczbę odsłon (15 proc.) analizowanej kampanii odnotowano na Tvzavr.ru, platformie z treściami wideo na żądanie.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media, reklama

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.