Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-05-25 08:11

Apple: popularność urządzeń w sieci

Apple: popularność urządzeń w sieci

Na Białorusi udział iPhone’ów i iPadów w sieci spadł dwukrotnie. Spadki widoczne są też w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Sprawdź, czy internauci równie często, co przed rokiem, przeglądają sieć na ekranach urządzeń marki Apple.

Gemius porównał odsetek odsłon internetowych stron krajowych na urządzeniach mobilnych marki Apple w 18 krajach. Przeanalizowano dane z kwietnia 2015 i 2016 roku.  

Z danych wynika, że w kwietniu 2016 roku internauci rzadziej sięgali po urządzenia mobilne Apple’a, aby surfować po sieci, niż rok wcześniej. Firma z Cupertino osłabiła swoją pozycję w sieci siedemnastu, spośród osiemnastu analizowanych krajów Europy.

Przyczynę spadku udziału urządzeń Apple w sieci tłumaczy Maciej Madziński, ekspert ds. innowacji i technologii w Akademii Leona Koźmińskiego. − Rynek urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej konkurencyjny. Chińscy producenci, tacy jak np. Huawei, oferują urządzenia coraz lepszej jakości i w bardzo konkurencyjnych cenach. Nie oszczędzają również środków na kampanie marketingowe, co widać na przykładzie wielkiej kampanii Huawei z Robertem Lewandowskim w Polsce.

– Firma z Cupertino stoi też przed innym gigantycznym wyzwaniem, jakim jest utrzymanie pozycji najlepszej firmy technologicznej na świecie przy jednoczesnym zadowoleniu akcjonariuszy. I musi to zrobić bez Steve’a Jobsa, który niewątpliwie był ojcem sukcesu współczesnego Apple'a. Niestety w nowych produktach coraz częściej pojawiają się błędy np. w oprogramowaniu. W walce o zachowanie pozycji lidera nie pomaga też fakt, że niektóre decyzje firmy mające na celu rozszerzenie portfela produktów, tylko krótkoterminowo wpłyną na zwiększenie udziału w rynku. Moim zdaniem mogą one prowadzić do naruszenia wizerunku marki tworzącej idealnie dopracowane „perełki technologiczne” – dodaje Madziński.

Polska – umiarkowany spadek

W Polsce, podobnie jak w większości analizowanych krajów, zmalał udział urządzeń mobilnych marki Apple w sieci. W kwietniu 2016 roku z ekranów tabletów i smartfonów z logo firmy z Cupertino pochodziła co piąta odsłona w sieci (22,7 proc.) generowana przez urządzenia mobilne, rok wcześniej co czwarta (25,5 proc. odsłon).

Białoruś – największy, dwukrotny spadek

Największy spadek popularności smartfonów i tabletów Apple’a wśród internautów można zauważyć na Białorusi. Niemal o połowę zmniejszył się tam bowiem odsetek odsłon generowanych na ekranach iPhone’ów i iPadów (z 26,5 proc. w kwietniu 2015 roku do 13,6 proc. odsłon stron WWW wynonywanych na urządzeniach mobilnych w kwietniu 2016 roku).

Rosja – stabilnie

Jedynym krajem, w którym internauci równie często, jak przed rokiem surfują po sieci przy pomocy urządzeń mobilnych Apple’a jest Rosja. Co druga odsłona w rosyjskiej sieci pochodzi właśnie z produktów amerykańskiego giganta (50,2 proc. w kwietniu 2016 roku i 50,9 proc. w kwietniu 2015 roku).

Turcja – jedyny, ale pokaźny wzrost

Natomiast jedynym krajem spośród analizowanych, w kontekście którego można mówić o wzroście jest Turcja. W kwietniu br. odnotowano 37 proc. odsłon stron WWW wykonywanych przy pomocy urządzeń tej marki niż rok temu – 26,9 proc.

W analizie uwzględniono ruch na krajowych stronach WWW, wykonywany za pomocą urządzeń marki Apple.

Temat

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika