Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-09-25 08:00

Co czwarty internauta zwiększy wydatki na e-zakupy?

Jedna czwarta Polaków kupujących w sklepach internetowych rozważa wydawanie większej sumy pieniędzy na ten cel. Z kolei zmniejszenie kwoty na zakupy online deklaruje 4 procent użytkowników sieci. Sprawdź, czego jeszcze dowiesz się o e-wydatkach z raportu o handlu w sieci.

Najnowszy raport o rynku e-commerce, przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej, pokazuje, że w najbliższym roku ponad jedna czwarta internautów kupujących online (26 proc.) planuje zwiększyć sumę pieniędzy, jaką zostawia w e-sklepach. Dla porównania – zmniejszenie wydatków na zakupy w sieci deklaruje 4 proc. ankietowanych. Natomiast blisko połowa e-konsumentów przewiduje, że ilość pieniędzy, jakie pozostawią w nadchodzącym roku w sklepach internetowych, pozostanie na poziomie zbliżonym do aktualnego.

W ujęciu budżetu planowanego na zakupy, deklaracje konsumentów są bardzo podobne do tych, które mogliśmy zauważyć w roku 2014. Nadal podobny odsetek respondentów planuje zwiększenie wydatków na zakupy w sieci, ale co ważne, istotnie mniej deklaruje ich zmniejszenie. Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł, tym bardziej że konsumenci postrzegają zakupy online jako wygodne, dające im większe możliwości wyboru i porównania produktów oraz atrakcyjne cenowo – komentuje Krzysztof Majkowski, ekspert z firmy Gemius.

Polski e-commerce rośnie w siłę, a przedstawione w raporcie dane wyraźnie potwierdzają, że kupowanie w sieci staje się ulubioną formą zakupów polskich internautów. Na zwiększenie wydatków decyduje się coraz więcej polskich e-konsumentów, którzy dostrzegają i doceniają korzyści zakupów w sieci. Można zatem oczekiwać, że w kolejnym roku zachowany zostanie dwucyfrowy poziom dynamiki wzrostu dla naszej branży  – tłumaczy Patrycja Sass–Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Więcej mężczyzn niż kobiet planuje zwiększyć e-wydatki

W porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci (28 proc. vs 26 proc.). Do zaplanowania wyższej kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat (30 proc.), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.).

Miesięczne wydatki polskiego e-konsumenta

A jakie kwoty polski internauta przeznacza na zakupy w e-sklepach? Na przykład w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł, a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

handel

Kraj

Polska

Komentarz:

Krzysztof Majkowski

szef zespołu Gemius Consulting

Specjalizuje się w tematyce mediów społecznościowych i badań marketingowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży badawczej, pracował wcześniej między innymi w firmach takich jak NM Incite (a Nielsen/McKinsey company), Nielsen, Nielsen BASES i Ipsos. Ekspert w zakresie nowych technologii oraz badań konsumenckich. Realizował projekty konsultingowe i badawcze pracując w Polsce a także w Wielkiej Brytanii. 

W firmie Gemius jako szef zespołu Gemius Consulting, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych. 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem