Co trzeci internauta na stronach WWW o pracy i karierze
Jedna trzecia internautów odwiedza strony WWW o treści związanej z pracą i karierą zawodową. Największą popularnością cieszą się one na początku roku. A kim są użytkownicy sieci, którzy na nie zaglądają? Dowiesz się tego z najnowszej infografiki Gemiusa.
Strony WWW poruszające tematy związane z pracą w 2014 roku miesięcznie odwiedzała średnio jedna trzecia (33 proc.) dorosłych internautów. W 2010 roku było to znacznie więcej – analizowane strony przyciągały w ciągu miesiąca średnio 43 proc. użytkowników sieci.
Największy ruch w pierwszym kwartale
Analiza Gemiusa pokazuje, że w 2014 roku najwięcej użytkowników sieci odwiedzało serwisy dotyczące pracy i kariery na początku roku. W pierwszym kwartale było to średnio 38 proc. internautów w miesiącu. Najsłabszy okazał się trzeci kwartał, kiedy to strony te odwiedziło 30 proc. internautów.
Na Goldenline.pl blisko co dziesiąty internauta
Najpopularniejszą stroną wśród analizowanych jest Goldenline.pl. W kwietniu 2015 roku odwiedziło ją 1,89 mln użytkowników sieci (8,7 proc.). Drugie miejsce zajął serwis Pracuj.pl (1,44 mln; 6,6 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się strona Indeed.com z 1,01 mln internautów (4,9 proc.).
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.