Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-11-24 23:00

Coraz mniej internautów szuka ezoteryki w sieci

Po senniki, horoskopy, wróżby online sięga coraz mniej internautów. Najchętniej przeglądają je osoby powyżej 45 roku życia oraz użytkownicy sieci z wyższym wykształceniem. Największą popularnością cieszą się treści ezoteryczne publikowane przez Onet i Wirtualną Polskę.

Wieczorem 29 listopada obchodzimy andrzejki. Polacy przypominają sobie wtedy tradycyjne wróżby, między innymi leją wosk przez dziurkę od klucza do miski z zimną wodą. A czy użytkownicy sieci wierzą w magię? Czy senniki, horoskopy i wróżby online cieszą się popularnością wśród internautów? Gemius postanowił to sprawdzić, analizując dane dotyczące stron WWW z sennikami, horoskopami, wróżbami z okresu od stycznia 2012 do września 2014 roku.

Spada zainteresowanie wiedzą tajemną w sieci

Obecnie (dane średnie miesięczne z okresu styczeń–wrzesień 2014 roku) senniki, horoskopy i wróżby online przyciągają nieco więcej niż jedną dziesiątą internautów (12 proc.). To niemal o 40 proc. mniej niż dwa lata temu, gdy strony te odwiedzał co piąty użytkownik sieci (19 proc.).

Najwięcej fanów magii na Onecie

Dane z września 2014 roku dotyczące analizowanych stron WWW pokazują, że najwięcej internautów przegląda portale tematyczne Onetu: Magia.onet.pl i Strefatajemnic.onet.pl (łącznie 1,39 mln użytkowników sieci). Czterokrotnie mniej użytkowników sieci odwiedza Horoskop.wp.pl (330 tys.). Następne w kolejności są strony: Sennik.biz (190 tys.), Niewiarygodne.pl (130 tys.) i Zmianynaziemi.pl (70 tys.).

Senniki, horoskopy i wróżby szyte na miarę osób 45+

Dane pokazują, że analizowane strony internetowe są najlepiej skrojone pod oczekiwania osób powyżej 45 roku życia, a także użytkowników sieci z wykształceniem wyższym oraz urzędników, pracowników administracji, emerytów i rencistów. Oznacza to, że przedstawicieli wymienionych grup jest na tych stronach internetowych stosunkowo więcej niż ich reprezentacja w całym internecie (według wskaźnika affinity index, który pokazuje stosunek między liczbą osób ze wspomnianych grup społeczno-demograficznych, które odwiedzają wybrane strony WWW, a ich liczbą w całym internecie). 

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Polska