Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-07-27 09:22

Czechy: surfowanie na tabletach

Czechy: surfowanie na tabletach

Największym zainteresowaniem wśród czeskich użytkowników tabletów cieszą się strony WWW o tematyce ogólnoinformacyjnej, katalogi stron WWW oraz serwisy newsowe. Czego jeszcze szukają Czesi przeglądając internet na ekranach tabletów? Odpowiedzi dostarcza najnowsza analiza Gemiusa.

W poszukiwaniu informacji

Z analizy mobilnych strony internetowych, przeprowadzonej przez firmę Gemius wynika, że w maju Czesi najczęściej łączyli się z siecią za pomocą tabletów, by korzystać z serwisów ogólnoinformacyjnych. To strony WWW zawierające informacje z różnych dziedzin, dające użytkownikom możliwości korzystania z takich funkcjonalności jak np. poczta elektroniczna, czat, prognoza pogody czy horoskop. Serwisy te wiodą prym zarówno pod względem miesięcznej liczby użytkowników (ponad 926 tys.), jak i liczby odsłon (ponad 45,5 mln).  Dużym zainteresowaniem cieszyły się też katalogi stron WWW oraz serwisy newsowe. Dwie ostatnie kategorie tematyczne, przy wysokiej liczbie użytkowników (odpowiednio 846 tys. i 783 tys.), notowały jednak niższe miejsca w rankingu liczby odsłon (odpowiednio 12,8 mln i 24,9 mln odsłon). 

Radio, TV i tabloidy

Pierwszą piątkę najpopularniejszych kategorii tematycznych stron WWW, odwiedzanych za pośrednictwem tabletu, zamykają serwisy należące do radia i telewizji oraz tabloidów, które oglądało średnio po blisko 770 tys. użytkowników. Przy zbliżonej liczbie internautów, strony tabloidów uzyskały jednak znacząco wyższą liczbę odsłon niż serwisy radia i TV (odpowiednio 25 mln do 7,6 mln odsłon).

E-sklepy, portale tematyczne

W maju Czesi sięgali po tablety także po to, by przeglądać strony e-sklepów (720 tys. użytkowników), portale dla kobiet (615 tys. użytkowników) oraz serwisy sportowe (599 tys. użytkowników). Zestawienie pod kątem liczby odsłon daje jednak inne wyniki. E-sklepy, przy mniejszej liczbie użytkowników, notują wysokie wskaźniki liczby miesięcznych odsłon (37,9 mln). Serwisy sportowe pod względem liczby odsłon są blisko 2 razy bardziej popularne niż portale kobiece (odpowiednio 15 mln do 8 mln odsłon). Pierwszą dziesiątkę obu zestawień zamykają serwisy o tematyce związanej z ekonomią, finansami i prawem z liczbą 464 tys. użytkowników i 3,8 mln odsłon.

Pogaduchy

Za pośrednictwem tabletów Czesi chętnie korzystali też z komunikatorów. Według danych Gemiusa, na stronach WWW dających taką możliwość, w maju było obecnych średnio 587 tys. użytkowników (44 mln odsłon).

W analizie uwzględniono krajowe strony WWW.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

Media

Kraj

Czechy