Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-05-12 22:00

Czeski rynek ponownie wybrał Gemiusa

Gemius został po raz kolejny wybrany oficjalnym dostawcą badań internetu w Czechach. Kontrakt podpisano na dwa lata z możliwością przedłużenia na dwa kolejne. Umowa wejdzie w życie w styczniu 2015 roku. Gemius mierzy czeski internet od 2005 roku.

Sdružení Pro Internetovou Reklamu (SPIR), czeska organizacja branżowa, która od 2000 roku dba o rozwój rynku internetowego w Czechach, wybrała firmę Gemius, wspólnie z Mediaresearch, jako oficjalnego dostawcę badań rynku internetowego. To oznacza, że badanie realizowane przez polskiego dostawcę we współpracy z czeską agencją badawczą będzie nadal oficjalnym źródłem informacji o ruchu na stronach www dla wydawców, reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych w tym kraju. Firmę wybrano w procedurze przetargowej.

Wygrana na rynku czeskim to kolejny międzynarodowy sukces Gemiusa, który w tym roku świętuje swoje 15 urodziny. W kwietniu firma rozpoczęła badania internetu w Belgii i Luksemburgu, a w zeszłym roku weszła na rynek kazachski, a także po raz kolejny wygrała przetarg w Danii, Turcji i na Węgrzech. 

Badanie czeskiego internetu, które w Czechach Gemius prowadzi we współpracy z agencją badawczą Mediaresearch pod nazwą NetMonitor (w Polsce Megapanel PBI/Gemius), jest obecnie realizowane w ponad 35 krajach w regionie EMEA (Europa, Afryka Północna i Bliski Wschód). Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Ostatnio rozszerzono je o pomiar ruchu z aplikacji mobilnych (w Izraelu na Łotwie i Węgrzech) oraz pomiar oglądalności materiałów audio i wideo (w Bośni i Hercegowinie, Czechach, Izraelu, na Litwie, w Polsce, Turcji i na Węgrzech). Obecnie Gemius wprowadza do badania kolejną funkcjonalność – pomiar ruchu w sieci z uwzględnieniem wielu źródeł (ang. multichanneling) – która jest już dostępna na rynku duńskim. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.

Jak wynika z badania NetMonitor, z internetu w Czechach korzysta blisko 72 proc. społeczeństwa (marzec 2014).

Obecnie Gemius działa w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce Północnej (region MENA), a w 17 z nich posiada oddziały. 

Do schowka> Drukuj

Kraj

Czechy