Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-10-07 22:00

Czy polscy internauci odwiedzają Zalando?

Sklep internetowy Zalando.pl odwiedza prawie co dziesiąty polski internauta. Interesują się nim głównie kobiety. Podobnie jest w Danii, gdzie ośmiu na dziesięciu internautów odwiedzających Zalando.dk to przedstawicielki płci pięknej.

Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci. Działa w piętnastu krajach, w tym w Polsce. Na początku października 2014 roku firma Zalando debiutowała na giełdzie we Frankfurcie, oferując około 10 proc. swoich udziałów. Liczba ta nie jest bez znaczenia w kontekście polskich internautów. Dlaczego?

Niemal co dziesiąty polski internauta odwiedza Zalando.pl

Najnowsze wyniki publikowanego co miesiąc badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2014 roku) pokazują, że niemal co dziesiąty (9 proc.) polski internauta powyżej 15 roku życia odwiedza stronę Zalando.pl. Oznacza to, że zajmuje ona pozycję lidera w zestawieniu najpopularniejszych sklepów z odzieżą w polskim internecie.

– Zalando szybko zyskało popularność wśród polskich internautów. Było to możliwe głównie dzięki dużym wydatkom marketingowym, szerokiej ofercie produktowej oraz czytelnej i przyjaznej polityce darmowych zwrotów – uważa Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce w firmie Gemius.

Kobiety odwiedzają Zalando.pl niemal dwa razy chętniej (64 proc.) niż mężczyźni (36 proc.). Co więcej, połowa osób przeglądających ofertę tego e-sklepu to internauci między 15 a 34 rokiem życia.

Strona Zalando.pl pierwszy raz pojawiła się w badaniu Megapanel, realizowanym od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie PBI, w październiku 2012 roku. Od razu zajęła drugie miejsce w rankingu sklepów odzieżowych, tuż za Bonprix.pl. W tamtym okresie stronę Zalando.pl odwiedziło niemal 6 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia. Popularność tego e-sklepu rosła na tyle dynamicznie, że rok później jego stronę internetową odwiedziło 12 proc. polskich internautów (listopad 2013).

Tylko co piąty użytkownik Zalando.dk to mężczyzna

W analizie uwzględniono także duńską wersję e-sklepu Zalando. Jak pokazują najnowsze dane (lipiec 2014 roku), stronę Zalando.dk odwiedza 7 proc. duńskich użytkowników sieci powyżej 15 roku życia.

Serwis ten przeglądają głównie Dunki. Ośmiu na dziesięciu internautów przeglądających ten serwis to kobiety (81 proc.). Tylko co piąty użytkownik Zalando.dk jest mężczyzną (19 proc.).

W duńskim badaniu internetu, które od 7 lat Gemius realizuje na zlecenie organizacji Danske Medier Research, strona Zalando.dk pojawiła się w sierpniu 2012 roku. Odwiedziło ją wtedy 5 proc. internautów powyżej 15 roku życia. Największym zainteresowaniem strona Zalando.dk cieszyła się w maju 2014 roku. Przyciągnęła ona wtedy uwagę co dziesiątego Duńczyka korzystającego z sieci (11,2 proc.).

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron WWW, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Aby dane o liczbie użytkowników określonej strony WWW były widoczne w badaniu Gemiusa, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba badanych osób. W przypadku Zalando analiza objęła więc tylko Polskę i Danię. W pozostałych europejskich krajach, w których prowadzone jest badanie, tj. w Czechach, Rosji, Rumunii, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i Białorusi, analizowany e-sklep odwiedziła za mała grupa osób, żeby dane były widoczne.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Dania, Polska

Komentarz:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem