Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-01-10 11:43

E-commerce: podsumowanie 2013 roku - Mateusz Gordon

Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius

Poniżej prezentujemy Państwu podsumowanie ubiegłego roku przygotowane przez Mateusza Godona, eksperta od e-commerce firmy Gemius.

Wydarzenie roku

Powstanie e-Izby Gospodarki Elektronicznej. Zaangażowały się w nią podmioty, które na co dzień ze sobą konkurują. Jej celem jest rozwój polskiego e-commerce.

Sukces roku

Boom branży odzieżowej. Sklepy oferujące odzież mają obecnie największy zasięg wśród internautów. Z sierpniowych danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że ponad 5,8 mln internautów przegląda ich ofertę w sieci. 

Porażka roku

Miniony rok dla branży e-commerce kończy się sukcesem. Trudno mówić o jakiejkolwiek porażce.

Człowiek roku

Grzegorz Wójcik, prezes e-Izby Gospodarki Elektronicznej. Człowiek, któremu udało się posadzić przy jednym stole konkurentów i zrzeszyć ich w organizację, której nadrzędnym celem jest rozwój całego rynku e-commerce.

Trend roku

Rosnąca wartość oryginalnych treści, czyli „content is the king” oraz Big Data. Algorytmy Google’a coraz bardziej doceniają wartość treści oraz powodowane przez tę wartość zaangażowanie użytkowników. To pokazuje, że stare metody pozycjonowania odchodzą do lamusa. Z kolei Big Data stał się moim zdaniem najczęściej wypowiadanym BuzzWord, ale mało kto potrafi go przekuć w strategię firmy. Tymczasem nadrzędnym celem analiz BigData jest segmentacja użytkowników i optymalizacja inwestycji ponoszonych na ich pozyskanie i monetyzację.

Prognoza na 2014

Sukces badania gemiusShopMonitor, jako oficjalnego badania polskiego rynku e-commerce. Dzięki niemu e-przedsiębiorcy będą mogli porównywać swoją efektywność z konkurencją.

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

handel, media

Kraj

Polska

Autor:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem