Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-01-08 09:00

E-commerce: podsumowanie roku 2015 – Katarzyna Binert

Katarzyna Binert, e-commerce manager w firmie Gemius

Jakie zmiany w e-commerce przyniósł 2015 rok? Na to pytanie odpowiada Katarzyna Binert, ekspert firmy Gemius.

Wydarzenie roku

Takim wydarzeniem w branży e-commerce był zakup Eobuwie.pl przez markę CCC. Jest to jedna z największych w Polsce akwizycji w branży e-commerce. Warto też podkreślić, że to polska firma kupiła inną polską firmę.

Sukces roku

Zakupy polskich internautów na zagranicznych stronach. Widać to chociażby po wzroście zainteresowania serwisem Aliexpress.com. Z danych Gemiusa wynika, że to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce w 2015 roku. Umożliwia on dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, a wysyłka do Polski jest darmowa.

Porażka roku

Porażką są niewątpliwie zakupy mobilne. Niemal ośmiu na dziesięciu badanych robi zakupy w sieci za pomocą laptopa. Co prawda, aż 37 proc. ankietowanych korzystało ze smartfonów i tabletów w procesie dokonywania zakupów online w bieżącym roku, transakcje nie były jednak finalizowane. Często spowodowane jest to brakiem dostosowania stron WWW do urządzeń mobilnych lub niedostosowanie do tych urządzeń systemu rejestracji i płatności. Tak więc to, że nie kupujemy smartfonem, nie oznacza, że nie wykorzystujemy go do zakupów.

Człowiek roku

Nie określę jednego. Na ten tytuł zbiorowo zasługują e-konsumenci, bo to właśnie oni wskazują najnowsze trendy i najważniejsze potrzeby.

Trend roku

Handel transgraniczny po wejściu ustawy o prawach konsumentów w sieci. Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach. To wszystko dzięki zmianie prawa, umożliwiającej kupującym zwrot towaru bez podania przyczyny. Zainteresowanie wśród konsumentów będzie na pewno rosło. Tym bardziej, że na przykład serwis Amazon.de umożliwił polskim klientom dokonywanie zakupów, bez konieczności ponoszenia kosztów przesyłki.

Prognoza na rok 2016

Są szanse na to, że Amazon otworzy polski sklep internetowy, co wpłynie bezpośrednio na jakość w usługach oraz konkurencyjność oferty skierowanej do konsumentów. Podniesie się zapewne jakość usług jak i wpłynie to bezpośrednio na ceny dostaw. W walce o konsumenta istotne będą Big Data – w szczególności personalizacja treści, oferty i zarządzania relacjami z klientem.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Kraj

Polska

Autor:

Katarzyna Binert

e-commerce manager w firmie Gemius

w Gemiusie zajmuje się pozyskiwaniem i obsługą reklamodawców z branży ubezpieczeniowej, finansowej i e-commerce. Pomaga klientom wybierać odpowiednie usługi i narzędzia, dzięki którym mogą osiągać wymierny sukces. Wcześniej jako Account Manager w GoldenLine, odpowiadała za sprzedaż reklamy w serwisie oraz dobór odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem