Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-02-14 19:19

Europejczycy randkują online

Love.mail.ru, Sympatia.onet.pl, Twoo.com, Randivonal.hu, Flirchi.ru i Dating.dk to najpopularniejsze serwisy randkowe w Rosji, Polsce, Rumunii, na Węgrzech, Ukrainie i w Danii. Przeczytaj więcej o randkach w sieci.

Walentynki, które wypadają 14 lutego, są okazją do tego, żeby wyznać komuś miłość. W dzisiejszych czasach ludzie coraz częściej poznają swoje drugie połówki w internecie, między innymi na serwisach randkowych. Gemius postanowił sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością w sześciu krajach, w których prowadzi pomiar zarówno stron WWW o zasięgu krajowym, jak i globalnym. Analiza objęła dane z okresu listopad 2013–listopad 2014, które dotyczą internautów w wieku 18–69 lat.

Okazało się, że:

  • W Rosji w listopadzie 2014 roku najpopularniejszą stroną randkową był serwis Love.mail.ru, który odwiedziło 5,36 mln użytkowników sieci (7,5 proc.). Drugie miejsce zajmowała Mamba.ru (4,02 mln; 5,7 proc.), a trzecie Kismia.ru, która cieszyła się czterokrotnie większym zainteresowaniem (2,47 mln; 3,5 proc.) niż rok wcześniej w analogicznym okresie (0,58 mln; 0,9 proc.).
  • Najpopularniejszym serwisem randkowym w Polsce jest Sympatia.onet.pl. W listopadzie 2014 odwiedziło tę stronę 1,06 mln internautów (6 proc.). Na drugim miejscu znajduje się Singlessalad.com, którą odwiedziło 0,79 mln użytkowników sieci (4,5 proc.). Strona ta w zeszłym roku jeszcze nie była notowana w zestawieniu najpopularniejszych stron randkowych. Od lutego do listopada 2014 odnotowała ona niemal pięciokrotny wzrost zainteresowania (z 0,17 mln; 1 proc.). Trzecim serwisem pod względem popularności jest Edarling.pl, który odwiedziło 0,69 mln użytkowników sieci (3,9 proc.).
  • Twoo.com to serwis randkowy, który w listopadzie 2014 roku cieszył się największą popularnością spośród analizowanych stron tego typu w Rumunii. Odwiedziło go wtedy 0,51 mln internautów (6 proc.). Rok wcześniej w analogicznym okresie na Twoo.com trafiło 0,59 mln użytkowników sieci (7,1 proc.). Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych stron randkowych pod względem liczby odwiedzających znalazła się Matrimonialeromantic.com (0,44 mln; 5,1 proc.), a na trzecim Simpatie.ro (0,37 mln; 4,4 proc.).
  • Na Węgrzech najpopularniejszą stroną randkową był Randivonal.hu. W listopadzie 2014 odwiedziło ją 0,27 mln użytkowników sieci (5,5 proc.). Serwis ten w zestawieniu najpopularniejszych stron randkowych pojawił się w październiku 2014 roku. Gościło na nim wtedy 0,22 mln internautów (4,7 proc.). Drugie miejsce należało do Elittars.hu (0,18 mln; 3,7 proc.), a trzecie zajmowało Love.hu (0,1 mln; 2 proc.).
  • Flirchi.ru to najpopularniejszy serwis randkowy wśród ukraińskich internautów. W listopadzie 2014 roku gościło na nim 0,58 mln użytkowników sieci (3,4 proc.). Na Ukrainie są również popularne dwa inne serwisy randkowe – Love.mail.ru i Mamba.ru. Pierwszy z nich odwiedziło 0,56 mln ukraińskich internautów (3,3 proc.), a drugi 0,43 mln (2,5 proc.).
  • Jeśli duński internauta odwiedza serwis randkowy, najczęściej jest to Dating.dk. W listopadzie 2014 roku strona ta przyciągnęła 0,12 mln internautów (3,3 proc.). Był to najlepszy wynik osiągnięty przez tę stronę w przeciągu ostatniego roku. Wśród najpopularniejszych serwisów randkowych w Danii znajduje się także Single.dk i Partnermedniveau.dk. (po 0,04 mln użytkowników sieci; 1 proc.).

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media