Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-03-10 09:00

Spoty farmaceutyków najwięcej internautów oglądalo na YouTubie

Spoty farmaceutyków najwięcej internautów oglądalo na YouTubie

Wśród reklam wideo online promujących farmaceutyki najwięcej internautów oglądało spoty produktów na grypę i przeziębienie. Z analizy firmy Gemius wynika też, że reklamy wideo produktów farmaceutycznych dotarły do największej liczby internautów poprzez Youtube.com (36,8 proc.), za którym uplasowały się serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN.

Reklamy wideo produktów farmaceutycznych w polskiej sieci oglądało niemal 11,3 mln realnych użytkowników (źródło: gemiusAdReal, grudzień 2016). Dzięki 77,5 mln wyświetleń dotarły one do blisko 41,3 proc. wszystkich polskich internautów (PC). W analizie zwrócono uwagę na najczęściej występujące marki, a także wydawców, na których stronach pojawiały się reklamy wideo produktów farmaceutycznych.

YouTube prowadzi wśród wydawców

W zestawieniu wydawców, u których reklamowano farmaceutyki, niepodzielnie króluje Youtube.com. Ten wydawca, głównie za sprawą spotów koncernu Reckitt Benckiser, ma największy udział w reklamie wideo produktów farmaceutycznych – na Youtube.com oglądało je niemal 36,8 proc. internautów spośród tych, którzy zetknęli się z analizowaną kategorią spotów (ponad 4,1 mln osób). Za YouTube’em uplasowała się Grupa Wirtualna Polska, w której serwisach reklamy wideo farmaceutyków oglądało 19,7 proc. badanej grupy użytkowników sieci (ponad 2,2 mln), a podium zamyka Grupa TVN z wynikiem 16,3 proc. (ponad 1,8 mln realnych użytkowników).

W TOP3 produkty na przeziębienie

Pierwsze miejsce w rankingu marek farmaceutycznych, których reklamy wideo online obejrzało najwięcej internautów, zajmuje spray do nosa Marimer w wersji dla niemowląt. Spoty tego preparatu odtwarzało prawie 34,3 proc. polskich użytkowników sieci oglądających kreacje online farmaceutyków (3,9 mln realnych użytkowników, z czego 54 proc. to kobiety). Drugą pozycję w zestawieniu zajęła marka Vicks (23,4 proc. i 2,6 mln realnych użytkowników) ─ lek dla dorosłych, ale spot zdecydowanie skierowany do matek. TOP3 zamyka Vibovit Max Odporność, którego reklamy wyświetlało 22,8 proc. internautów oglądających kreacje online farmaceutyków (niemal 2,6 mln realnych użytkowników).

─ Zaskakujące jest to, że w grudniu, a zatem w typowym okresie świątecznym, w czołówce reklam wideo online brakuje produktów farmaceutycznych kupowanych z myślą o gwiazdkowych prezentach. Zabrakło również tych marek, które pomagają nam w wytrwaniu przy noworocznych postanowieniach, jak na przykład produkty na odchudzanie czy antynikotynowe. Pierwszą trójkę marek najmocniej promujących się w wideo online zdominowały produkty wspomagające walkę z grypą i przeziębieniem ─ wyjaśnia Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie.

Reklamy z TOP3 na Wirtualnej i w serwisach TVN

Co ciekawe, żadna z kreacji, które znalazły się w TOP3 marek, nie była wyświetlana na Youtube.com jako głównym medium internetowym. Jakich wydawców wybrali więc właściciele marek z TOP3? W końcu wszystkie te kampanie promowały produkty skierowane do młodych rodziców. Spot Marimera (Nepentes Pharma Sp. z o.o) wyświetlany był głównie na stronach należących do Grupy Wirtualna Polska oraz na gry.pl, co jest dość zaskakujące, biorąc pod uwagę grupę docelową. Vicks (Procter & Gamble) i Vibovit Max Odporność (Teva) królowały zaś wśród reklam wideo preparatów farmaceutycznych w serwisach Grupy TVN.

─ Marketerzy z firm farmaceutycznych zdecydowanie postawili na produkty na przeziębienie ─ sezon grypowy rozpoczął się oczywiście chwilę wcześniej i grudzień nie jest tu wyjątkiem. Ciekawe, że wszystkie trzy spoty na podium były skierowane do matek. Zaskoczył nas również media mix dla Marimera. Kreacja spray'u do nosa dla niemowląt, skierowana do matek bardzo młodych dzieci, była emitowana w serwisach gry.pl i Money.pl, na które wydawać by się mogło, że mamy nie mają czasu. Analizując demografię użytkowników dało się zauważyć, że na łamach Money.pl spot Marimer baby dotarł głownie do mężczyzn, natomiast na gry.pl ─ w większości do kobiet ─ dodaje Sułkiewicz.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Kraj

Polska

Komentarz:

Marta Sułkiewicz

Chief Sales Officer, EMEA&APAC.

Marta Sułkiewicz specjalizuje się w marketingu cyfrowym i ma w tej dziedzinie ponad 13-letnie doświadczenie. Swoje umiejętności menedżerskie doskonaliła opracowując strategie i prowadząc projekty z zakresu marketingu 360 stopni, a jednocześnie zarządzając działem reklamy w wydawnictwie internetowym. Od 2015 roku pracuje w Gemiusie. Obecnie zajmuje stanowisko Chief Sales Officer, EMEA&APAC.  

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem