700 tys. internautów na stronach tanich linii lotniczych
Miesięcznie średnio 700 tys. internautów odwiedza strony WWW tanich przewoźników lotniczych. Największym zainteresowaniem cieszą się one latem. A w którym miesiącu są najmniej popularne? Dowiesz się tego z najnowszej analizy firmy Gemius.
Skyscanner w 2014 roku opublikował raport „Najlepszy czas na tanie loty”. Wynika z niego, że najbardziej opłaca się podróżować samolotem w listopadzie, a bilet rezerwować z 7-tygodniowym wyprzedzeniem. A kiedy strony WWW tanich przewoźników lotniczych odwiedza najwięcej internautów? Przeczytaj najważniejsze wnioski płynące z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius na podstawie danych z okresu listopad 2013–październik 2014 roku.
Okazało się, że:
- Strony WWW tanich linii lotniczych odwiedza miesięcznie średnio 700 tys. internautów (3 proc. użytkowników sieci).
- Największą popularnością cieszyły się one w okresie wakacyjnym (lipiec–sierpień 2014 roku). Przeglądało je wtedy o jedną piątą więcej internautów w porównaniu do średniej dla całego analizowanego okresu. Z kolei najmniej użytkowników sieci przyciągnęły one w grudniu 2013 roku – 2 proc.
- Spośród analizowanych stron WWW największym zainteresowaniem cieszyły się Ryanair.com i Wizzair.com. Pierwszą z nich odwiedzało miesięcznie średnio sześciu na dziesięciu internautów miesięcznie, którzy gościli chociaż raz w miesiącu na jednej ze stron WWW tanich linii lotniczych. W przypadku Wizzair.com był to co drugi internauta, który interesował się stronami tanich linii lotniczych.
O badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.