Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-01-12 09:48

Instagram – krok w stronę e-commerce

Instagram – krok w stronę e-commerce

Instagram testuje nową funkcję umożliwiającą sprzedaż produktów wprost ze zdjęć opublikowanych w serwisie. Na obecnym etapie opcja jest dostępna tylko dla użytkowników serwisu w Stanach Zjednoczonych. Czy ten ruch wpłynie na decyzje zakupowe internautów oraz branżę e-commerce? Na to pytanie odpowiada Krzysztof Majkowski, szef działu consultingu w firmie Gemius.

Wycenić inspiracje

Funkcja testowana przez Instagram jest rozwinięciem idei przyświecającej chociażby Pinterestowi, na którym można było dokonywać zakupów już dużo wcześniej. Obydwa portale w założeniu mają służyć inspiracji. Obejrzenie produktu na zdjęciu często wiąże się z chęcią sprawdzenia ceny czy dowiedzenia się, gdzie można go nabyć. Znalezienie takich informacji na podstawie fotografii często nie jest jednak takie proste. Instagram odpowiada w ten sposób na potrzebę konsumentów, ale również udostępnia nowy kanał sprzedażowy. W konsekwencji aplikacja zyskuje dodatkowy, olbrzymi potencjał komercyjny, szczególnie dla osób zajmujących się promocją.

Bezpieczniej dzięki jednej aplikacji

Coraz częściej robimy zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty korzystania z takich urządzeń, szczególnie ważne jest, aby ten proces był bardzo prosty i przyjemny dla użytkownika. Niestety, wciąż zbyt często bywa on problematyczny dla klientów, którzy mają pełno obaw dotyczących chociażby bezpieczeństwa transakcji. Z tego powodu zamknięcie całego procesu zakupowego w jednej aplikacji, której ufamy, jest bardzo dobrym posunięciem.

Bez rewolucji w świecie e-commerce

Zakładając, że rozwiązanie zostanie wprowadzone również na polskim rynku, jestem zdania, że nie zmieni to znacząco struktury rodzimego e-commerce. Na pewno będzie w jakiś sposób konkurencyjne dla popularnych platform e-commerce, w tym serwisów aukcyjnych. Należy jednak pamiętać o tym, że liczba użytkowników Instagrama, choć spora, jest jednak ograniczona i pełni on nieco inną funkcję w życiu konsumentów. Dlatego wątpliwa wydaje się sytuacja, w której konsumenci zaczną masowo zakładać konta, aby móc kupować za pomocą tej aplikacji.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

handel, media

Autor:

Krzysztof Majkowski

szef zespołu Gemius Consulting

Specjalizuje się w tematyce mediów społecznościowych i badań marketingowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży badawczej, pracował wcześniej między innymi w firmach takich jak NM Incite (a Nielsen/McKinsey company), Nielsen, Nielsen BASES i Ipsos. Ekspert w zakresie nowych technologii oraz badań konsumenckich. Realizował projekty konsultingowe i badawcze pracując w Polsce a także w Wielkiej Brytanii. 

W firmie Gemius jako szef zespołu Gemius Consulting, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych. 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem