Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-12-09 23:00

Internet mobilny rośnie w siłę

Dania i Słowacja z największym udziałem urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Estonia z największą dynamiką rozwoju w tym segmencie. Polska w środku zestawienia.

Firma Gemius, która doradza klientom, jak wykorzystywać Internet w biznesie, sprawdziła, w których krajach internauci najczęściej łączą się z siecią za pomocą tabletów i smartfonów. W analizie uwzględniono wszystkie rynki, na których firma prowadzi pomiar ruchu internetowego. Przeanalizowano dane za okres od 4 do 10 listopada 2013 roku.

Każda firma, która chce prowadzić biznes przy pomocy Internetu – czy to sprzedawać w sieci czy docierać do e-klienta, powinna wdrożyć mobilną stronę internetową. Klasyczna witryna nie tylko nie wygląda dobrze na małym ekranie smartfona, ale też na urządzeniu przenośnym nie wyświetlają się jej wszystkie elementy.

Okazuje się, że Internet mobilny cieszy się największą popularnością wśród użytkowników sieci z Danii (35 proc. ruchu internetowego w tym kraju pochodzi z urządzeń mobilnych). Z kolei w Europie Środkowo-Wschodniej na pierwszym miejscu pod tym względem jest Słowacja (22 proc.), podczas gdy w Polsce z tabletów i smartfonów pochodzi 8 proc. ruchu internetowego. Natomiast krajem, w którym internauci przeglądają strony www przede wszystkim za pomocą komputerów jest Mołdawia (1 proc. odsłon mobilnych). 

 

Porównanie danych w ujęciu rocznym pokazało, że wszystkie analizowane kraje odnotowały wzrost udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Najbardziej dynamiczny rozwój zaobserwowano w Estonii, gdzie nastąpił trzykrotny wzrost udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Na drugim i trzecim miejscu pod tym względem znalazły się Bośnia i Hercegowina oraz Bułgaria (ponad dwukrotny wzrost). Natomiast najmniej dynamicznie rozwija się Internet mobilny w Rosji (wzrost z 6 do 7 proc.). W Polsce zaobserwowano dwukrotny wzrost, z 4 do 8 proc.

Zdaniem Marcina Milewskiego, doradcy biznesowego z firmy Gemius, te dane nie pozostawiają przedsiębiorcom wyboru. – Każda firma, która chce prowadzić biznes przy pomocy Internetu – czy to sprzedawać w sieci czy docierać do e-klienta, powinna wdrożyć mobilną stronę internetową. Klasyczna witryna nie tylko nie wygląda dobrze na małym ekranie smartfona, ale też na urządzeniu przenośnym nie wyświetlają się jej wszystkie elementy – wyjaśnia Milewski.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

technologie