Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-12 23:00

Internetowe kasyno podbija polski internet

Już co piąty internauta bywa na stronie internetowego kasyna Bet-at-home.com (ponad 4,4 mln internautów w październiku 2014 roku). To czterokrotnie więcej niż rok temu (1,1 mln ) i niemal dwadzieścia razy więcej niż 5 lat temu (0,23 mln).

W październiku 2014 strona WWW oferująca zakłady sportowe i gry hazardowe weszła do rankingu najpopularniejszych stron internetowych w polskiej sieci (źródło: Megapanel PBI/Gemius). Oznacza to, że weszło na nią 41 tys. mniej internautów niż na portal poświęcony nowym technologiom Dobreprogramy.pl (19 pozycja w rankingu z blisko 4,45 mln użytkowników) i 0,13 mln mniej niż na serwis filmowy Filmweb.pl (18 pozycja z 4,5 mln użytkowników).

Zdaniem Macieja Milewskiego, doradcy biznesowego firmy Gemius, te liczby nie świadczą o trendzie społecznym, ale o intensywnych działaniach reklamowych prowadzonych przez wydawcę. - Bet-at-home.com podejmuje je mimo ustawowego zakazu reklamy gier hazardowych online w Polsce. Firma korzysta z usług sieci reklamowych działających na międzynarodową skalę skutecznie omijając ten zakaz – mówi Milewski. Jego zdaniem, rynek reklamy online dzięki mechanizmom RTB oraz działalności sieci reklamowych coraz bardziej wymyka się spod kontroli lokalnych wydawców.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, rozrywka

Kraj

Polska

Komentarz:

Maciej Milewski

doradca biznesowy firmy Gemius

Specjalizuje się w analizie zbiorów big data. Pionier badań internetu i badań marketingowych online w Polsce. Pasjonat nowych technologii, ekspert w zakresie analizy i przetwarzania danych. Realizował projekty badawcze i analityczne dla największych marek, m.in. PZU, mBank, Philips, Play, FritoLay, Unilever. Współtworzył standardy pomiaru kampanii reklamowych online oraz działalność badawczą Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR).

W firmie Gemius, jako Senior Business Consultant, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych.  

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem