Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-07-29 07:27

Jak e-zakupy, to na laptopie

Niemal ośmiu na dziesięciu badanych robi zakupy w sieci za pomocą laptopa. Smartfon i tablet są w tym celu wykorzystywane znacznie rzadziej. Ponad połowie użytkowników urządzeń mobilnych w zakupach online przeszkadza niewygodne wypełnianie formularzy. Co jeszcze? Sprawdź w raporcie o polskim rynku e-commerce.

Jak wynika z najnowszego raportu o rynku e-commerce przygotowanego przez Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej, internauci najchętniej kupują w sieci, korzystając z laptopa. Odpowiedź taką wskazało niemal ośmiu na dziesięciu badanych (78 proc.). Znacznie rzadziej internauci robią e-zakupy na ekranach smartfonów (37 proc.) i tabletów (24 proc.). Dla porównania – robienie zakupów online za pomocą komputera stacjonarnego deklaruje dwie trzecie respondentów (66 proc.).

Najczęstsze problemy podczas e-zakupów

Badani mieli możliwość wskazania, co im najbardziej utrudnia zakupy przez internet za pomocą urządzenia przenośnego. Ponad połowa ankietowanych narzeka na niewygodne wypełnianie formularzy (61 proc.) i niedostosowanie stron WWW do zakupów w wersji mobilnej (56 proc.). Respondentom przeszkadza też między innymi zbyt wolne łącze internetowe (41 proc.), za małe litery (38 proc.) i brak aplikacji mobilnej (36 proc.).

Jedna transakcja na kilku urządzeniach

Ponad połowie internautów (52 proc.), którzy wykorzystują urządzenia mobilne do robienia zakupów online, zdarza się rozpoczynać proces zakupowy na smartfonie, a finalizować go na komputerze lub tablecie. W ten sposób najczęściej postępują osoby między 25 a 34 rokiem życia.

– W Polsce zjawisko mutliscreeningu jest już faktem – mówi Karolina Karaś, ekspert Gemiusa. – Z roku na rok przybywa internautów, którzy w procesie zakupowym korzystają ze smartfona lub tabletu. Jednak internauci, mimo szczerych chęci przejścia pełnego procesu zakupowego na urządzeniu mobilnym, są zmuszeni dokończyć go na komputerze stacjonarnym. Dlaczego? Ponieważ e-przedsiębiorcy w przeciwieństwie do e-konsumentów nie przeszli jeszcze rewolucji mobilnej – dodaje Karaś.

Radzi ona również osobom prowadzącym sprzedaż internetową, żeby jak najszybciej wyszły naprzeciw potrzebom e-konsumentów. – Przede wszystkim warto dostosować swoją stronę WWW nie tylko do smartfonów, ale właśnie do tabletów. Choć w Polsce tych urządzeń jest znacznie mniej niż smartfonów, to nasze badania pokazują, że średnia wartość zamówień wykonanych za pomocą tabletu jest wyższa od średniej wartości zamówień ze smartfona czy nawet PC – przekonuje ekspert Gemiusa.

Karaś zwraca także uwagę na to, że telefonów komórkowych używamy przede wszystkim rano, a tabletów wieczorem. W związku z tym e-przedsiębiorcy mogą dostosować cały proces komunikacji marketingowej do użytkownika, który korzysta z wielu urządzeń w trakcie dnia.

Z kolei Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę, że nie tylko strona internetowa, ale również system rejestracji i płatności muszą być dostosowane do wszystkich urządzeń mobilnych, a do tego wyświetlać się podobnie, niezależnie od oprogramowania. – Wyzwaniem dla e-przedsiębiorców będzie również wykorzystanie takich technologii obsługujących e-sklep, by we wszystkich kanałach sprzedaży zapewnić klientowi te same doznania zakupowe – mówi Wójcik.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.