Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-13 23:00

Które strony WWW są najpopularniejsze wśród fanów multimediów?

Serwisy wideo, muzyka, radia internetowe czy strony WWW zawierające materiały audiowizualne na życzenie – które z nich cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników internetu?

W listopadzie 2014 roku na blogu YouTube (www.youtube-global.blogspot.com) pojawiła się zapowiedź usługi streamingu muzyki, która za dodatkową opłatą będzie umożliwiała użytkownikom słuchanie muzyki bez reklam oraz w trybie offline. Tego typu usługi codziennie zyskują nowych zwolenników. Czy radia internetowe odchodzą do lamusa i ustępują miejsca stronom WWW oferującym muzykę na żądanie? Gemius postanowił sprawdzić, z jakich serwisów oferujących treści audiowizualne korzystają użytkownicy sieci i które z nich są najpopularniejsze.

Serwisy wideo górą

Okazuje się, że największą popularnością cieszą się strony WWW zawierające materiały wideo. Dane z września 2014 roku pokazują, że zagląda na nie ponad 16 mln internautów. Wśród odwiedzających strony WWW najpopularniejszy jest serwis YouTube.com, który odwiedza niemal trzy czwarte użytkowników sieci (16 mln internautów). Zaraz po nim jest Wrzuta.pl, odwiedzana przez niemal co dziesiątego internautę (2,1 mln) oraz strona Dailymotion.com, serwis internetowy umożliwiający prezentację filmów, wideoklipów lub własnych miniprodukcji w internecie, który przyciąga uwagę blisko 1 mln internautów.

Na drugim miejscu pod względem popularności znalazły się strony umożliwiające użytkownikom sieci oglądanie filmów i seriali online (VoD). Odwiedza je ponad jedna trzecia internautów (8,7 mln). Najpopularniejsze z nich to: VoD.pl, odwiedzany przez niemal co szóstego użytkownika sieci (3,9 mln), Zalukaj.tv (2,8 mln) oraz Ipla (niemal 2 mln, dane dla Ipla.tv oraz aplikacji Ipla), na którą zagląda prawie co dziesiąty internauta.

Eska.pl najczęściej wybieraną stroną stacji radiowych

Wśród stron WWW oferujących treści audiowizualne dużą popularnością cieszą się również strony internetowe stacji radiowych. Odwiedza je trzech na dziesięciu polskich internautów (6,6 mln). Najpopularniejsze z nich to Eska.pl, na którą wchodzi co dziesiąty użytkownik sieci (prawie 3 mln), Polskieradio.pl (1,2 mln) i Rmf24.pl wybierane przez 0,9 mln użytkowników internetu.

Jedna piąta internautów sięga po teledyski i mp3

Na czwartym miejscu zestawienia znajdują się strony WWW, na których możemy znaleźć teledyski i pliki mp3. Zagląda na nie jedna piąta internautów (4,2 mln). Największym zainteresowaniem cieszą się Teledyski.info (odwiedzane przez niemal 700 tys. użytkowników sieci), Spotify.com, serwis muzyki cyfrowej (ponad 500 tys.) oraz Djoles.pl, (400 tys.). 

Wydawcy powinni postawić na personalizację i rekomendację treści

W jakim kierunku zmierza konsumpcja multimediów? Zdaniem Ewy Tkaczyk, doradcy biznesowego z firmy Gemius, najlepszym wyznacznikiem trendu są dzieci i młodzież. – Najszybciej też uczą się i adoptują nowinki technologiczne. W ich kontekście używa się już skrótu 3M: Millenials, Multi-Culturals, Mobile. Jeszcze kilka lat temu tablety i smartfony uchodziły za gadżety głównie osób powyżej 45 roku życia oraz bardziej zamożnych. Obecnie tablet to przede wszystkim zabawka najmłodszych – twierdzi Tkaczyk.

Tkaczyk uważa, że branża internetowa ma przed sobą ogromne pole do zagospodarowania. – Wystarczy przyjrzeć się najpopularniejszym na świecie aplikacjom z treściami audio i video, tj. Pandora, Spotify, Hulu czy Netflix. Na przykładzie tego ostatniego widać, że takie rozwiązania są efektywne. Dzięki platformie online Netflix prześcignął już usługę pakietu telewizyjnego HBO. Dlatego HBO zdecydował się na uruchomienie już w 2015 roku własnej platformy streamingowej.

– Warto skupić się na budowaniu zaangażowania i lojalności użytkowników poprzez personalizację i rekomendację treści, dopasowanych do konkretnego użytkownika – przekonuje Ewa Tkaczyk z Gemiusa.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu:www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, rozrywka

Kraj

Polska

Komentarz:

Ewa Tkaczyk

doradca biznesowy firmy Gemius

 

Specjalizuje się w analizie i optymalizacji działań marketingowych i sprzedażowych. Od lat związana z nowymi technologiami. Realizowała projekty związane z tworzeniem produktów i usług digitalowych w zakresie rozwoju konceptu, strategii biznesowej oraz marketingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z takimi firmami jak P&G, Uniqa, Unilever, Mars oraz AT Kearney. Zajmowała się także realizacją kampanii reklamowych dla największych marek, tj.: McDonalds, E.Wedel, nc+, Suzuki czy Polbank.

W firmie Gemius jako Senior Business Consultant, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych. 

 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem