Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2021-04-14 09:03

Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności

Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności

Tegoroczne Święta Wielkanocne po raz kolejny upłynęły pod znakiem pandemii. Sprawdziliśmy, w jaki sposób użytkownicy korzystali w tym czasie z mediów i jakie treści były dla nich w tym okresie najbardziej interesujące. Okazało się, że Polacy tradycyjnie już poszukiwali w internecie inspiracji kulinarnych. Serwisy skategoryzowane w badaniu Mediapanel jako „Kuchnia, gotowanie” tuż przed świętami zanotowały znaczące wzrosty oglądalności.    

Istotny wzrost popularności omawianej kategorii odnotowaliśmy dla wszystkich kluczowych wskaźnikach badania, takich jak liczba realnych użytkowników, odsłon czy długość czasu spędzanego na witrynach przez użytkownika. Szczyt zainteresowania kulinariami przypadł na przedświąteczny piątek i sobotę – wyraźnie wskazuje to, że internauci zajęci byli wówczas poszukiwaniem inspiracji i przepisów dań na świąteczny stół.

REALNI UŻYTKOWNICY 

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, RU

Największa liczbę użytkowników odnotowaliśmy w sobotę, 3 kwietnia – wyniosła ona 4,2 mln. Dla porównania, średnia dzienna liczba RU w marcu wynosiła 1,9 mln osób. Drugim najaktywniejszym pod względem liczby internautów przedświątecznym dniem był piątek, 2 kwietnia, z wynikiem 3,9 mln.

ODSŁONY

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, Views

W przypadku liczby odsłon rekord padł w piątek, 2 kwietnia. Tego dnia użytkownicy wygenerowali ich aż 14,1 mln, przy średniej dziennej dla marca wynoszącej 5,3 mln. Wysoka oglądalność utrzymywała się oczywiście również w sobotę, gdy internauci wykonali 12,4 mln odsłon.

AVERAGE TIME SPENT

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, ATS

Wielki Piątek i Sobota były również dniami, gdy internauci spędzali na witrynach poświęconych kulinariom najwięcej czasu. 2 kwietnia średni czas na użytkownika wyniósł ponad 3 minuty, natomiast 3 kwietnia nieznacznie mniej: 2 minuty i 51 sekund. Średnia dzienna dla marca w przypadku wskaźnika ATS wynosiła 1 minutę i 56 sekund.

 NAJPOPULARNIEJSZE WITRYNY

Liderem zestawienia witryn z kategorii „Kuchnia, gotowanie” była w okresie świątecznym kwestiasmaku.pl. Przyciągnęła ona od 1 do 5 kwietnia 2,6 mln użytkowników, którzy wygenerowali w tym czasie 6,9 mln odsłon. To wynik znacząco lepszy niż w analogicznym okresie tydzień wcześniej. Stronami, które mogą pochwalić się największymi wzrostami są natomiast domowe-wypieki.pl (witryna odnotowała 207% zwyżki RU i 175% w przypadku odsłon), oraz aniagotuje.pl, która zdublowała liczbę użytkowników i odsłon w stosunku do poprzedniego tygodnia.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

dane

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.